Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'vervanging' (38)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Heeft iemand ervaring met het digitaliseren van (bouw)dossiers mbv OCR en vervolgens het opschonen van deze dossiers met behulp van Machine Learning (Arificial intelligence)?

Onze situatie Ik werk bij een gemeente en ik ben Adviseur proces en informatiemanagement. In onze archiefruimte staan tientallen meters bou…

Begonnen door Olaf Griffioen

8 27 Jan 2023
Antwoord van Olaf Griffioen

Wie werkt volgens vervanging archiefbescheiden icm Decos Join?

Goedemorgen, Wie werkt er volgens vervanging archiefbescheiden én gebruikt Decos Join om de gescande documenten in zaken te laten landen?…

Begonnen door Nadia Favié-Slaar

3 25 Okt 2021
Antwoord van Nadia Favié-Slaar

Strafontslag archiefmedewerker vanwege oneigenlijke vernietiging

Het lijkt wel of er steeds meer rechterlijke uitspraken komen over het beheer van documenten. Opmerkelijk was de uitspraak van de Raad van…

Begonnen door Yvonne Welings

6 28 Mrt 2019
Antwoord van Gerdien Drost

Eisen scankwaliteit vervanging: tijd voor evaluatie ?

Bij een besluit vervanging AW1995 worden over het algemeen papieren archieven vervangen door digitale exemplaren. Wanneer een vervangingsbe…

Begonnen door Yvonne Welings

3 11 Jan 2019
Antwoord van Yvonne Welings

Vervangingsbesluit en e-depot

Deze week maakte de gemeente Lochem bekend dat ze voornemens is het bouwarchief 1900-2010 te vervangen op grond van Archiefwet artikel 7 do…

Begonnen door Yvonne Welings

4 28 Sept 2017
Antwoord van Ruud Vonk (Oasis Group)

Handreiking vervanging Archiefbescheiden versie 2.0

Vandaag is de vernieuwde Handreiking Archiefbescheiden (versie 2.0) vrijgegeven.  De handreiking is in ieder geval een heel stuk leesbaarde…

Begonnen door Leon van Oosterom

0 8 Dec 2016

Onteigeningswet staat boven Archiefwet: let op bij vervanging archiefbescheiden

collega's, Bij mijn vorige werkgever (WS Peel en Maasvallei, per 1 september ben ik begonnen bij Gemeente Sittard-Geleen) kwam ik in gespr…

Begonnen door Nadia Favié-Slaar

5 15 Sept 2016
Antwoord van Nadia Favié-Slaar

Wel of niet origineel behouden na vervanging wanneer kwaliteit minder is dan orgineel?

Wij (Havenbedrijf Rotterdam N.V.)  vervangen sinds 2013 onze fysieke documenten door digitale documenten.  Onze scanstraat voldoet aan de e…

Begonnen door Henk de Lauré

7 14 Sept 2016
Antwoord van Yvonne Welings

Is vervanging mogelijk voor documenten burgerzaken (inschrijving asielzoekers/BRP-straat)?

Sinds begin dit jaar is ons handboek vervanging van kracht. Om de risico's zo laag mogelijk te houden zijn we gestart met de numerieke reek…

Begonnen door Brigitta Arkema

5 30 Aug 2016
Antwoord van jack karelse

Mandaten en Archiefwet

Bij elke gemeente is er wel een mandaatregeling vastgesteld. zeker met het oog op de 3D's wordt de regeling op dit moment vaak aangepast. W…

Begonnen door Yvonne Welings

1 5 Mei 2016
Antwoord van Yvonne Welings

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden