terughalen digitale verslaglegging van raadsverslagen, is dat mogelijk?

Wie heeft er ervaring met het terughalen van de digitale verslaglegging van raads- en commissievergaderingen? Los van het feit of dit wenselijk is, zou ik graag ervaringen horen van gemeenten die dit overwegen of gedaan hebben.

Weergaven: 153

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wat bedoel je precies met terughalen, terughalen uit Notubiz  of de eigen website bijvoorbeeld?

Houdt je vraagstelling verband met de brief van de Autoriteit Persoonsgegevens aan de VNG? Zie ook 

http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/best-practise-gedragscode-v...

Ik vraag me ook af of andere bestuurslagen ook zo'n 'instructie' hebben ontvangen. 

In onze gemeente worden audio opnames gebruikt, die allemaal gearchiveerd worden.
Ze zijn gewoon op te vragen, het archief voor raads- en commisieleden gaat terug tot 2007.

Met het uitbesteden van diensten door gemeenten worden ook archieven of te archiveren gegevens elders  bewaard en opgeslagen. Denk daarbij aan parkeervergunningverlening, openbaar kunstbeheer, afvalinzameling, etc. De ontsluiting is vaak goed geregeld, maar dat is m.i. vaak minder goed geregeld voor het 'teruggeven' van de gegevens aan de gemeente. Graag verneem ik van ervaringen van gemeenten die hun informatie 'teruggehaald' hebben; hoe ze dit gedaan hebben, hoe eenvoudig/moeilijk dit ging, welke problemen overwonnen moesten worden.

 Een ervaring kan ik delen. Jarenlang namen verschillende regiogemeenten de WOZ dienstverlening af bij de gemeente Tilburg op grond van een dienstverleningsovereenkomst. Die zijn allemaal beëindigd. Alle analoge archiefbescheiden zijn teruggegeven aan de desbetreffende gemeente. Dat was ook vooraf afgesproken.

In dit digitale tijdperk ben je als gemeente ook al heb je een dergelijke afspraak gemaakt er niet zeker van dat dit mogelijk is.

Moet ik daaruit dan de conclusie trekken dat zodra er sprake is van digitale archiefvorming buiten de deur er sprake is van een probleem, dat de overheid dan weleens niet in control zou kunnen zijn voor zover het het naleven van de Archiefwet betreft?
 
Yvonne Welings zei:

 Een ervaring kan ik delen. Jarenlang namen verschillende regiogemeenten de WOZ dienstverlening af bij de gemeente Tilburg op grond van een dienstverleningsovereenkomst. Die zijn allemaal beëindigd. Alle analoge archiefbescheiden zijn teruggegeven aan de desbetreffende gemeente. Dat was ook vooraf afgesproken.

In dit digitale tijdperk ben je als gemeente ook al heb je een dergelijke afspraak gemaakt er niet zeker van dat dit mogelijk is.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2018   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden