Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'omgevingswet' (12)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Vervreemding, omgevingswet en bevoegd gezag

Op 1 januari 2024 treedt de Omgevingswet in werking. Onder de Omgevingswet treden wijzigingen op met betrekking tot het bevoegd gezag voor…

Begonnen door Yvonne Welings

0 11 Dec 2023

Nieuwe uitvoeringstoets DSO

1 januari 2024 nadert met rasse schreden en daarmee de Omgevingswet. De NRC berichtte gisteren dat alle technische perikelen nog niet voorb…

Begonnen door Yvonne Welings

0 25 Okt 2023

Wake up call archivering: gemeenten en BIM

Wat is BIM ? Op donderdag 30 januari 2019 vond bij de gemeente 's-Hertogenbosch een studiemiddag plaats over BIM in de nieuwe Omgevingswet.…

Begonnen door Yvonne Welings

5 1 Jun 2022
Antwoord van Yvonne Welings

Omgevingswet: DSO en archivering bij gemeenten

Het DSO biedt het digitale loket (Omgevingsloket) waar initiatiefnemers, overheden en belanghebbenden snel kunnen zien wat is toegestaan i…

Begonnen door Yvonne Welings

30 15 Jan 2021
Antwoord van Yvonne Welings

zaaktypen Omgevingswet voor planvorming/beleid

Wie weet waar meer info te vinden is over zaaktypen voor planvorming in nieuwe Omgevingswet? Ik heb het dus niet over de Vergunningenkant v…

Begonnen door Ewald te Koppele

7 14 Jan 2020
Antwoord van Ewald te Koppele

Omgevingswet 2021 en archivering

Op 31-05-2019 is een nieuwe publicatie bekend gemaakt door Eerste Kamer der Staten-Generaal over de nieuwe omgevingswet 2021. De publicatie…

Begonnen door Yvonne Welings

0 3 Jun 2019

Rijksbegroting 2019: Digitaliseringsagenda, WOO, DSO, informatiebeveiliging, Archiefwet

Ons informatie vak zien we in de plannen voor het komende jaar terugkomen. Hierbij wat highlights: De afgelopen jaren heeft BZK belangrijk…

Begonnen door Yvonne Welings

0 21 Sept 2018

Informatiesamenleving - speerpunten gemeenten : Inzet VNG kabinetsformatie

Bron website VNG Gemeenten werken samen met andere overheden als één overheid en sluiten aan op de informatiesamenleving, rekening houdend…

Begonnen door Yvonne Welings

0 17 Feb 2017

Onteigeningswet staat boven Archiefwet: let op bij vervanging archiefbescheiden

collega's, Bij mijn vorige werkgever (WS Peel en Maasvallei, per 1 september ben ik begonnen bij Gemeente Sittard-Geleen) kwam ik in gespr…

Begonnen door Nadia Favié-Slaar

5 15 Sept 2016
Antwoord van Nadia Favié-Slaar

ICT en archivering in de nieuwe omgevingswet 2018

Op een dag dat de nieuwe omgevingswet in Eerste kamer wordt besproken, is het goed om weer eens de aandacht te vestigen op de ICT en archiv…

Begonnen door Yvonne Welings

1 18 Mrt 2016
Antwoord van Yvonne Welings

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden