Ik ben bezig met het schrijven een paper dat de opname van DIV in een SSC behandeld. Wat komt daar zoal bij kijken? Wie heeft daar ervaring mee of een visie hierover

Weergaven: 748

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ten behoeve van een audit ? Kan je dat meer uitleggen ?

Dg Maarten,

zoals Yvonne aangeeft is het moeilijk om hier concreet op te reageren: je moet immers eerst weten wat de insteek van het SSC gaat zijn zoals de deelnemende besturen voor ogen staat (wat is de visie erachter?). Wat in ieder geval gaat spelen zijn:

1. personeel (Welk personeel gaat wat doen)

2. Kennis en richtlijnen (wat gaat het personeel hoe doen, en wat moeten ze daarvoor kennen/kunnen)

3. systemen en informatie (wat ga je waarin registreren en beheren)

Groetjes,

Bas

En mocht je een praktijkvoorbeeld willen dan moet je het maar even laten weten. Ben zelf namelijk betrokken geweest bij de samenvoeging van 6 DIV-afdelingen in het kader van de vorming van een scc.

Beste Mark,

Dit is precies wat ik zoek. Mijn paper is puur een verkenning op wat zou kunnen komen. Ik weet op dit moment nog niet hoe de samenwerking vorm gaat krijgen, wel dat ze het willen. Hoe meer "beren"te herkennen zijn, hoe beter.

Bij de gemeente Vlaardingen speelt dit in verkennende zin. Na de integratie van het baliebezoek en de telefoontjes zoekt men nu naar integratie van het postgebeuren. Alle informatiestromen bundelen en via 'Mijn Vlaardingen' de status van zaken kunnen weergeven. Daarvoor is m.i. integratie nodig met DIV. Zowel het GCC als DIV moeten dan heel veel weten over de werkprocessen binnen de gemeente. DIV is daarmee vertrouwd , maar vaak niet extern gericht. De GCC-mensen zijn vaak extern gericht, maar hebben weinig 'sjoege' van informatie- en archiefbeheer. Laat beide groepen evenwichtig mixen, dat maakt het voor alle medewerkers boeiender. Belangrijk is een stappenplan en goede voorlichting/instructie. Maar het is het moment van kanteling....  

Hallo Mark,

In het zuiden zijn we ook bezig met een oriëntatie op de mogelijkheden van DIV (en Informatiemanagement) in een SSC. Deelnemende partijen zijn op dit moment de Provincie Limburg en de gemeenten Maastricht, Heerlen en Sittard-Geleen. We zitten momenteel in de fase waarin we tot een gezamenlijke visie op DIV willen komen (bottom up). Graag wil ik gebruik maken van het aanbod voor jouw praktijkvoorbeeld. Mag ik jouw document ontvangen?

 

Bedankt.



Mark zei:

En mocht je een praktijkvoorbeeld willen dan moet je het maar even laten weten. Ben zelf namelijk betrokken geweest bij de samenvoeging van 6 DIV-afdelingen in het kader van de vorming van een scc.



Mark zei:

En mocht je een praktijkvoorbeeld willen dan moet je het maar even laten weten. Ben zelf namelijk betrokken geweest bij de samenvoeging van 6 DIV-afdelingen in het kader van de vorming van een scc.

 

Mark,

zou je mij een praktijkvoorbeeld kunnen toemailen

Mark,

zou je mij een praktijkvoorbeeld kunnen toemailen



Mark zei:

En mocht je een praktijkvoorbeeld willen dan moet je het maar even laten weten. Ben zelf namelijk betrokken geweest bij de samenvoeging van 6 DIV-afdelingen in het kader van de vorming van een scc.

 

Mark,

zou je mij een praktijk voorbeeld kunnen mailen naar b.celak@onderbanken.nl

 

Dank hiervoor,

 

Bruno Celak

Ik zie dat er in de loop van het jaar meerdere reacties nog zijn toegevoegd. Ik heb dit helaas niet meegekregen. Updates van deze discussie gingen naar het e-mailadres van mijn vorige werkgever. 

Even voor de goede orde, ik heb geen praktijkvoorbeeld op papier. Het is namelijk net wat je zoekt. Wat wil je weten? Een gezamenlijke visie? Hoe om te gaan met systemen? Hoe om te gaan met de medewerker? 

Stel een concrete vraag en hopelijk kan ik je dan helpen.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden