Hoi allen,

Bij Tilburg zijn we druk bezig met het opzetten van informatiebeheer in de huidige gebruikte applicaties. Een van de applicaties die we gebruiken is Topdesk. Heeft er iemand ervaring met het archiveren van informatie uit Topdesk en wil dit met ons delen? Weet iemand of Topdesk überhaupt voorziet in een RMA-achtige component o.i.d.?

Alvast bedankt!

Weergaven: 1951

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dag allen,

Zo hebben ze bij ons besloten om contractenbeheer in Topdesk te gaan doen. Het enige punt van zorg hierbij is bewaartermijnen en bijbehorende vernietiging. Heeft iemand hier ervaringen mee? (Vanuit IB en diverse andere afdelingen zeggen we doe maar niet in Topdesk, vanuit IM heeft men een andere mening)

Bedankt & groet!

Bij mijn gemeente zijn ze overgestapt van Topdesk naar een andere oplossing vanwege de relatief weinige opties voor contractmanagement. Bij ons in de organisatie was er een behoefte aan een oplossing die veel meer ondersteuning bood voor het uitdiepen van afspraken in overeenkomsten e.d., het echte contractmanagement zeg maar en niet zozeer alleen contractbeheer (wanneer verloopt een contract).

Zoals hierboven in de discussie al aangegeven zijn de archiveringsmogelijkheden beperkt. Je zou kunnen afspreken dat niet meer actief zijnde contracten na een x periode gearchiveerd worden (status gearchiveerd krijgen) en dat je m.b.v. de leverancier een query opstelt die je jaarlijks door de leverancier laat draaien (bv. 10 jaar na vervallen van de overeenkomst wordt deze verwijdert). Je zit dan nog wel met contracten die maar 7 jaar bewaard moeten blijven en met samenwerkingsovereenkomsten die je blijvend moet bewaren. Vooral voor die laatste zal je dan een andere (handmatige) oplossing moeten bedenken om die veilig te stellen.

Het blijft behelpen in Topdesk.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2025   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden