NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Dag allen,
voor mijn scriptie aan de UvA ben ik bezig over informatiewetgeving en social media. Daarom zou ik jullie de volgende vragen willen voorleggen:
wordt er in jullie organisatie gebruik gemaakt van social media (lees FaceBook, WhatsApp, Instagram, Viber, Telegram, LinkedIn)?
Zo ja, wordt dit gearchiveerd en zo ja hoe? (voorbeeld: met capture techniek van archiefweb of Capsis)
En indien ja, hoe wordt dit ontsloten? (bijvoorbeeld op datum/tijdstip zoals websites over het algemeen).
En tenslotte indien ja, worden ook de reacties/ vragen van burgers hierin meegenomen?
Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn voor jullie antwoorden!
Groet,
Lourens
Tags:
Wat sociale media Twitter en dergelijke wordt door gemeenten vaak gebruik gemaakt van Archiefweb: https://www.archiefweb.eu/social-media/
Het gebruik van Whatsapp is divers, vaak meldingen openbare ruimte en die worden als zaak geregistreerd in het Zaaksysteem. De gemeente Dongen kent een andere toepassing: https://www.dongen.nl/whatsapp.html
De gemeente Nijmegen kiest bewust niet voor Whatsapp na alle perikelen.
Zie ook:
- http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/overheden-welkom-op-whats...
- http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/whatsapp-berichten-hoeven-n...
Dank beiden voor jullie antwoorden! Interessant dat Dongen op die manier gebruik gemaakt wordt van WhatsApp! @Yvonne dank voor de links!
© 2025 Gemaakt door Marco Klerks.
Verzorgd door