Dag allen,

voor mijn scriptie aan de UvA ben ik bezig over informatiewetgeving en social media. Daarom zou ik jullie de volgende vragen willen voorleggen:

wordt er in jullie organisatie gebruik gemaakt van social media (lees FaceBook, WhatsApp, Instagram, Viber, Telegram, LinkedIn)?

Zo ja, wordt dit gearchiveerd en zo ja hoe? (voorbeeld: met capture techniek van archiefweb of Capsis)

En indien ja, hoe wordt dit ontsloten? (bijvoorbeeld op datum/tijdstip zoals websites over het algemeen).

En tenslotte indien ja, worden ook de reacties/ vragen van burgers hierin meegenomen?

Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn voor jullie antwoorden!

Groet,

Lourens

Weergaven: 254

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wat sociale media Twitter en dergelijke wordt door gemeenten vaak gebruik gemaakt van Archiefweb: https://www.archiefweb.eu/social-media/

Het gebruik van Whatsapp is divers, vaak meldingen  openbare ruimte en die worden als zaak geregistreerd in het Zaaksysteem. De gemeente Dongen kent een andere toepassing: https://www.dongen.nl/whatsapp.html

De gemeente Nijmegen kiest bewust niet voor Whatsapp na alle perikelen. 

Zie ook: 

http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/overheden-welkom-op-whats...

http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/whatsapp-berichten-hoeven-n...

Dank beiden voor jullie antwoorden! Interessant dat Dongen op die manier gebruik gemaakt wordt van WhatsApp! @Yvonne dank voor de links!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2025   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden