Kwaliteitsgroep Informatiemanagement

Informatie

Kwaliteitsgroep Informatiemanagement

De Kwaliteitsgroep IM bestaat als zelfsturend team al meer dan tien jaar. Gemotiveerde deelnemers met ambitie wisselen ervaringen uit om samen de kwaliteit van informatiemanagement en informatievoorziening te verbeteren. Niet alleen halen maar ook brengen om de kwaliteitsgroep goed te laten functioneren. We zijn heel benieuwd naar je mogelijke inbreng op het gebied van: interesses, organisatie bijeenkomsten, presentaties geven(extern of zelf), workshops leiden, bieden faciliteiten ect. Daartoe wordt er jaarlijks een behoefteonderzoek gehouden dat we gebruiken om samen de activiteiten te programmeren. Door evaluatie slagen we er in om de kwaliteit van ons werk hoog te houden.

Lees verder >>>

Webpagina: http://kwaliteitsgroepinformatiemanagement-nl.webnode.nl/
Leden: 156
Meest recente activiteit: op donderdag

Prikbord

Opmerking

Je moet lid zijn van Kwaliteitsgroep Informatiemanagement om reacties te kunnen toevoegen!

Reactie van Yvonne Welings op donderdag
Reactie van Yvonne Welings op 12 Juli 2020 op 21.19
Reactie van Yvonne Welings op 24 April 2020 op 10.31

Ken jij printers die wel aan de COT normen voldoen?

http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/ervaringen-gevraagd-printer...

Reactie van Yvonne Welings op 16 April 2020 op 17.35
Reactie van Yvonne Welings op 16 Maart 2020 op 13.31

Selectie en vernietiging hoort ook bij kwaliteitszorg: http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/logginggegevens-en-de-gemee...

Reactie van Yvonne Welings op 19 Februari 2020 op 9.37

Keteninformatisering en het gebrek aan adequate afspraken is een van de oorzaken dat je als gemeente niet alleen de informatiehuishouding kunt inrichten. Dit rapport geeft goede inzichten en bruikbaar voor jullie onderzoek:https://www.inspectie-oe.nl/binaries/inspectie-oe/documenten/rappor...

Reactie van Yvonne Welings op 18 Februari 2020 op 17.37

In mijn optiek is het scoremodel van DEN zeer geschikt om verder uit te werken: http://www.breednetwerk.nl/m/discussion?id=2537796%3ATopic%3A131576

Reactie van Jaap de Jonge op 18 Februari 2020 op 16.13

Voor de VNG WOO proeftuin 'informatiehuishouding op orde' willen een aantal collega's een zgn. 'duurzame toegankelijkheidsmatrix' opstellen (focus op gemeenten). Om te beginnen willen we voor elk van de in de wet benoemde 11 categorieën inventariseren welke wet- en regelgeving hierop van toepassing is, waarin iets staat over de relevante informatiehuishouding. Bijvoorbeeld vorm- of inhoudsvereisten of bepalingen over dossierbeheer. Ook zijn we geïnteresseerd in relevante normenstelsels of (de facto) standaarden.

Wie heeft hier een beeld bij of beschikt over informatie die we kunnen hergebruiken? Alvast bedankt voor het nadenken!

Groet, Jaap de Jonge

Reactie van Yvonne Welings op 4 Oktober 2019 op 19.54
Reactie van Yvonne Welings op 3 September 2019 op 12.28

Ervaringen gevraagd over de werkzaamheden van een DIV-auditor:

http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/nieuwe-functie-bij-de-gemee...

 
 
 

© 2020   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden