Beste mensen,

Ik vroeg me af hoever de meeste gemeenten zijn met de implementatie van de nieuwe selectielijst 2017 in hun "zaaksysteem" of "DMS". Ik begrijp van een aantal gemeenten dat zij nu pas zijn begonnen met het verwerken van alle aanpassingen in hun ZTB (Zaaktypebeheer). Er is natuurlijk best veel veranderd ten aanzien van resultaten en de daarbij horende bewaartermijnen. Dit is een behoorlijke klus als verwerking van de selectielijst niet geautomatiseerd kan. Aangezien de lijst pas eind december is verwerkt in de iNavigator komt de aanpassingsslag vrij laat op gang. Het gevolg voor veel gemeenten is dat zaken die vanaf 1 januari gestart zijn, achteraf aangepast moeten worden ten aanzien van het bewaarregime. Dat kan een behoorlijke klus worden wat ik al eerder schreef. De Selectielijst 2017 wordt waarschijnlijk in april pas vastgesteld. Dus ik vraag mij af in hoeverre "met terugwerkende kracht" rechtsgeldigheid bezit? Gemeenten die pas veel later hun bewaarregimes aanpassen krijgen met een zekere achterstand te maken omdat al die zaken die vanaf januari zijn gestart nog een bewaarregime hebben dat gebaseerd is op de "oude" selectielijst. Ik ben benieuwd hoe jullie hier in staan?

Weergaven: 579

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dag Edward,

Bij de organisatie waar ik werk, hebben we in november ingeschat dat de selectielijst door zou gaan en dat we verwachtten dat de kans dat de lijst met terugwerkende kracht per 1 januari 2017 van kracht zou worden groter zou zijn dan dat de lijst een latere datum zou krijgen. We hebben de wijzigingen daarom ingevoerd met ingang van 1-1-2017.

Groeten,

Marieke

Dat is mooi om te horen en heb je update 21 gehanteerd van de iNavigator of gebruiken jullie een andere tool?
 
Marieke Klomp zei:

Dag Edward,

Bij de organisatie waar ik werk, hebben we in november ingeschat dat de selectielijst door zou gaan en dat we verwachtten dat de kans dat de lijst met terugwerkende kracht per 1 januari 2017 van kracht zou worden groter zou zijn dan dat de lijst een latere datum zou krijgen. We hebben de wijzigingen daarom ingevoerd met ingang van 1-1-2017.

Groeten,

Marieke

Dag Edward,

Nee, wij hebben de update 21 van iNavigator niet gehanteerd. We hebben zelf gemapt op basis van de selectielijst en de Selecttool. De update was er voor ons ook te laat: functioneel beheer had de mapping al eerder nodig voor hun capaciteitsplanning.


Edward van Unnik zei:

Dat is mooi om te horen en heb je update 21 gehanteerd van de iNavigator of gebruiken jullie een andere tool?
 
Marieke Klomp zei:

Dag Edward,

Bij de organisatie waar ik werk, hebben we in november ingeschat dat de selectielijst door zou gaan en dat we verwachtten dat de kans dat de lijst met terugwerkende kracht per 1 januari 2017 van kracht zou worden groter zou zijn dan dat de lijst een latere datum zou krijgen. We hebben de wijzigingen daarom ingevoerd met ingang van 1-1-2017.

Groeten,

Marieke

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden