Gemeenten van rond de 8000 inw. die ervaring hebben met het invoeren van een DMS

Collega's

Ik ben opzoek naar een aantal gemeenten van rond de 8000 inwoners die ervaring hebben

met het implementeren en uitrollen van een nieuwe DMS, de benodigde koppelingen

en eventuele knelpunt die zij hebben ervaren.

 

Graag zou ik hiermee in contact willen komen.

 

m.vr. gr.

 

Bruno

 

Weergaven: 393

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ondergetekende heeft zowel in kleine organisaties (gemeenten)4000 tot 9000 inw. gewerkt als bij een gemeente met 60.000 inwoners. De laatste jaren bij een samenwerkingsverband van twee gemeenten. De complexiteit is vergelijkbaar. Mijn stelling is altijd in een kleine gemeente krijg je 200 omgevingsvergunning aanvragen en in een grote 2000 aanvragen. Bij beide organisaties ontvang je de aanvragen via de olo. In beide situaties wens je een koppeling. Het verschil is het aantal en de gekoppelde FTSE die ingezet moet worden.
Implementatie van zaakgericht werken en digitaal werken in een kleine organisatie kan wellicht snel. De korte lijnen heeft zijn voordeel, bij bijv. ondersteuning van de gebruikers. Een kleine organistie heeft wellicht minder financiële middelen terwijl de investering vergelijkbaar is voor de zelfde toepassing of koppeling bij een grote gemeente.
Mijn praktijk ervaring is de omvang is niet essentieel. Belangrijk is een goed beleid, visie en draagvlak.

Ik sluit me helemaal aan bij Roel.

Draagvlak is de grootste valkuil en dient vanaf de start maximale aandacht te krijgen.

Tweede advies, ook al gaat het om een kleinere gemeente, zorg dat de projectleider volwaardig tegenpartij is voor de implementatiepartner van het nieuwe DMS en goed bekend met wat technisch mogelijk en onmogelijk is.

met vriendelijke groet

Leon van Oosterom

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden