Digitale handtekening als belemmering bij vervangingsproces?

Zijn er collega's die ervaring hebben met vervangingsprojecten die vertraging oplopen, minder succesvol zijn dan vooraf bedacht of misschien zelfs afgeblazen worden, omdat naar het idee van (beleids/juridische) medewerkers het papieren document meerwaarde blijft hebben vanwege de "natte" handtekening? En als er collega's zijn met een dergelijke ervaring geldt dat dan alleen voor contracten boven een bepaald bedrag of geldt dat ook voor andere processen? En waar ligt dat dan aan? Ontbreken kennis, koudwatervrees, altijd zo geleerd of... Speelt dit breed in den lande of zeggen jullie dit was zes jaar geleden voor ons een item, maar dat stadium zijn wij al lang gepasseerd. Wij werken volledig digitaal, no problem. Hebben jullie wel weerstand gehad in deze of niet? En hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik wil deze ervaringen gebruiken in een sessie met DIV en beleidsmedewerkers over deze problematiek.

Weergaven: 451

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

@Theo, ik herken dit onderwerp niet als belemmering.

Wat ik wel herken dat met name juristen bij overheidsorganisaties dit onderwerp inbrengen, maar dit hefet in mijn omgeving niet geleid tot het afblazen van trajecten.

Overigens was het onderwerp digitale handtekening een van de meest geraadpleegde topics op Breed in 2011,

zie deze link.

Op de voorbije editie van Informatie aan Zee in Oostende, ga Filip Boudrez een mogelijke denkpiste. Hij gaf aan dat er te veel "getekend" wordt, waar het niet nodig is. Hij verving de digitale handtekening door de "goedkeuring" in te bouwen in de besluitvorming. Mogelijk heb je iets aan deze presentatie van F. Boudrez.

@Theo, misschien ook eens kijken naar de ruimte tussen een gekwalificeerde handtekening en een geverifieerde handtekening.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden