Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'kd_sw' (14)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Verschillen in de oude en de op 26 juni 2012 vastgestelde gemeentelijke selectielijst

De huidige gemeentelijke selectielijst geldend voor bescheiden vanaf 1996 is het laatst aangepast in 2005 en nu anno 2010 kunnen we wederom…

Begonnen door Yvonne Welings

26 15 Okt 2012
Antwoord van Marius Jansen

Metadata vernietigen, dat moet!

De vraag en het antwoord Een vraag die ik al verschillende keren voorbij heb horen komen is "Moeten metadata ook vernietigd worden?" Mijn…

Begonnen door Marco Klerks

6 7 Mrt 2012
Antwoord van Robin Lassche

reikwijdte 'naar aard bestemd te berusten'

Als eerder gesteld vind ik de Archiefwet nog steeds een aardig instrument om invulling te kunnen geven aan het informatiebeheer.Zie http://…

Begonnen door jack karelse

11 4 Jan 2012
Antwoord van Bas de Groot

Dossiers van kunstenaars

De Wet Werk en Inkomen kunstenaars (WWIK) is op 1 januari 2005, vijf jaar geleden dus, in werking getreden als opvolger van de Wet inkomens…

Begonnen door Yvonne Welings

7 28 Dec 2011
Antwoord van Bas de Groot

Fotonegatieven... een archief?

Goedemiddag collegae,   Ik werd vanmorgen gebeld door een (bijna wanhopige) fotograaf van de gemeente Gouda. De beste man is al jaren in di…

Begonnen door Chris Bellekom

70 9 Dec 2011
Antwoord van Gert Carras

Wet BIBOB en bewaartermijnen

Onlangs had ik een gesprek met een ambtenaar van de vakafdeling over de Wet BIBOB. Daarbij kwam aan de orde dat er na twee jaar niet meer t…

Begonnen door Stefan van den Deijssel

2 31 Aug 2011
Antwoord van Peter

Ieder z'n eigen selectielijst

Ruim een maand geleden meldde de VNG dat een ontwerp-selectielijst ter inzage lag. Ik moest daar een beetje om glimlachen. Zo wist ik mij t…

Begonnen door Marco Klerks

14 29 Aug 2011
Antwoord van Marius Jansen

advies Raad voor Cultuur over de nieuwe selectiemethode van het Nationaal Archief

advies%20waardering%20en%20selectieaanpak%20van%20de%20archieven%20def.pdf   Hierbij het advies van de Raad voor Cultuur over de nieuwe sel…

Begonnen door Marianne Loef

0 18 Jul 2011

Vernietigen en Bewaren van zaakdata

Op LinkedIn is binnen de groep Zaakgericht werken  een half jaar geleden een discussie "Adequaat archiveren bij Zaaksgericht Werken - Infob…

Begonnen door Adri Boogaard

4 8 Apr 2011
Antwoord van Danielle Hag

Als we anders werken, kunnen we dan nog traditioneel selecteren en vernietigen?

Terwijl we worden overspoeld met informatie en we aan alle kanten alle zeilen moeten bijzetten om deze informatie enigszins te blijven behe…

Begonnen door Theo Kremer

8 17 Feb 2011
Antwoord van jack karelse

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden