Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'WOB' (15)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Nieuw: Actieplan Open Overheid

Het Actieplan Open Overheid bevat acties van overheden en netwerkpartners om de openheid in Nederland te bevorderen. Dit actieplan is op 4…

Begonnen door Yvonne Welings

0 6 Feb 2019

Wat doet een gemeentelijke informatiecommissaris?

Halverwege 2016 werd bij de gemeente Utrecht de eerste gemeentelijke informatiecommissaris benoemd in de persoon van Karamat Ali. Op voorst…

Begonnen door Yvonne Welings

0 26 Nov 2017

Schaduwarchiveren mag niet: uitspraak in een WOB verzoek

Gisteren woensdag 13 september 2017 is er een uitspraak geweest over het beroep van een WOB verzoek bij het Ministerie van Defensie. Link u…

Begonnen door Yvonne Welings

2 18 Sept 2017
Antwoord van Yvonne Welings

Verzoeken om informatie en de Wet Dwangsom

Vanochtend was het in al in de ochtendkranten te lezen. Een parkeerder in de gemeente Roermond had een boete ontvangen van 60 euro, maar vr…

Begonnen door Yvonne Welings

1 26 Jun 2014
Antwoord van Yvonne Welings

Digitale dienstverlenende overheid volgens de ombudsman

De Ombudsman heeft zijn jaarverslag 2013 gepubliceerd. De titel Persoonlijk… of niet ? Digitaal .. of niet ? is opvallend en het bijbehoren…

Begonnen door Yvonne Welings

0 13 Apr 2014

Bewaartermijn stukken WOB

Kunt u mij zeggen hoe lang de bewaartermijn is van stukken en het verslag van een onderzoek op grond van de WOB. Is dit één jaar of is de b…

Begonnen door Marc Bonnes

6 9 Apr 2014
Antwoord van Yvonne Welings

Gij zult openbaar maken

Deze gebiedende wijs op het gebied van openbaarheid is een trend in overheidsland. Visies worden geformuleerd, politieke partijen dienen in…

Begonnen door Yvonne Welings

1 16 Dec 2013
Antwoord van Ruud Veltmeijer

Moet leges betaald worden voor digitale documenten ?

Deze discussie wordt gevoerd op het forum van de VNG en wil ik delen via BREED. Voorheen werden de kosten voor het maken van (digitale) kop…

Begonnen door Yvonne Welings

3 24 Nov 2013
Antwoord van Marco Klerks

Project digitale bouwtekeningen WOB verzoek

Collega's, Wie heeft ervaring/ contact met v/h stichting pdbt (www.pdbt.nl) . Deze organisatie heeft een aantal van mijn gemeenten benaderd…

Begonnen door Hajo de Roo

22 10 Dec 2012
Antwoord van Cees de Groot

Help een WOB verzoek, de documenten zijn zoek

Het was rond 2004 dat ik een juristennetwerk in B5 verband bijwoonde, waar het onderzoek werd behandeld dat de Universiteit van Tilburg (to…

Begonnen door Yvonne Welings

0 26 Sept 2012

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden