Zonder categorie (1,837)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Archiverings missers

Graag zou ik enkele reële voorbeelden krijgen van missers bij het archiveren; en de gevolgen hiervan. Bijvoorbeeld zaken die niet (op de ju…

Begonnen door Paulien Bos-Bosman

3 28 Jun 2012
Antwoord van Joost van Koutrik

Ideaal voor de gemeentelijke informatiehuishouding: Amsterdam en google apps ?

Iedere gemeente moet bezuinigen, ook Amsterdam. De gemeente Amsterdam overweegt nu om voor 7000 medewerkers met hun eigen PC's in de 'cloud…

Begonnen door Yvonne Welings

2 26 Jun 2012
Antwoord van Yvonne Welings

De terugkeer van de papieren backup ??

Op 6 juni tijdens het VNG congres vorige week twitterde oud-wethouder van Tilburg Jan Hamming over de trendwatchter Adjiedj Bakas. Toeval o…

Begonnen door Yvonne Welings

5 25 Jun 2012

Uitbesteden van het scannen van groot formaat (>A3) documenten

Ik zoek namen van bedrijven, en ervaringen daarmee, die op afroep groot formaat (>A3) documenten kunnen scannen. Heeft iemand deze taak…

Begonnen door Marian v.d Wetering

15 21 Jun 2012
Antwoord van M Elzinga

enveloppen bewaren ?

In onze organisatie komt veel correspondentie binnen van particulieren. Op dit moment digitaliseren en bewaren we de brieven 'n de envelop.…

Begonnen door Eddy Machiela

4 21 Jun 2012
Antwoord van Yvonne Welings

VISI, archiveren buiten de DIV en Archiefscope

De bouw/infrawereld is momenteel hard bezig om standaarden te ontwikkelen om duurzaam te kunnen archiveren. Hierbij gaat het vooral om tech…

Begonnen door Theo Kremer

1 19 Jun 2012
Antwoord van Yvonne Welings

Informatiebeheer bij regiosamenwerking

Ongetwijfeld heb je al mee te maken gehad als je bij een gemeente werkt.  Jouw gemeente X koopt bij een andere gemeente Y de WOZ afhandelin…

Begonnen door Yvonne Welings

8 19 Jun 2012
Antwoord van Yvonne Welings

Gemeenten met uitsluitend dienstverlening via internet

In het artikel "e-Government bruist" dat verschenen is in VIP/Doc van maart 2012 (p. 30), las ik het volgende: "Er zijn gemeenten die burge…

Begonnen door Glenn Maes

8 19 Jun 2012
Antwoord van Peter Leeflang

RMA een toegewijde applicatie?

Het Nationaal Archief heeft over een RMA het volgende verklaard: 'een Records Management Applicatie (RMA) ondersteunt alle functionaliteite…

Begonnen door Mart Mommers

18 18 Jun 2012
Antwoord van Yvonne Welings

Risicomodel informatiebeheer (GAR)

Het Gemeentearchief Rotterdam (GAR) heeft een concept risicomodel informatiebeheer beschikbaar gesteld. Helaas staan bij mij de koffers kla…

Begonnen door Marco Klerks

1 15 Jun 2012

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden