We ontvangen via de e-mail versleutelde berichten. Door een wachtwoord op te vragen bij de afzender kan het bericht geopend worden. Vervolgens wordt het bericht geregistreerd in ons zaaksysteem. Vaak staat tekst in het bericht (zonder bijlage), tekst wordt gekopieerd en geplakt in een WORD-document. WORD-document wordt gekoppeld aan de registratie in het zaaksysteem. 

De vorm en eigenschap van het ontvangen bericht wordt daarmee veranderd. 

Hoe gaan andere instanties om met het registreren van versleutelde berichten in een zaaksysteem?

Weergaven: 321

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Zou je er een afdruk van kunnen maken? of afdrukken naar pdf? en dat dan vervolgens inboeken? 

Ik werk als medewerker digitalisering in de gemeente 's-Hertogenbosch, onder andere bij de afdeling dossierbeheer van het Sociaal Werkbedrijf Weener XL. De ontvangen e-mails (mits die betrekking hebben op het werk van Weener XL) worden vanuit Outlook rechtstreeks (met de knop PDF-Exchange) omgezet naar een pdf-versie, welke wordt opgeslagen als een pdf/a- bestand. Dat bestand wordt dan in het personeelsdossier van de betreffende SW/PW-medewerker geïmporteerd. Eventuele bijlagen worden ook als pdf/a-bestand opgeslagen en geïmporteerd.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden