Jan van Bon
  • Man
  • Roden
  • Nederland
Delen op Facebook Delen op Facebook MySpace

De vrienden van Jan van Bon

  • Marjelle Wouters

Discussies van Jan van Bon

Gaat standaardisatie per definitie ten koste van klanttevredenheid?

Started 18 Mei 2020 0 Antwoorden

GEMMA stelt dat zoveel mogelijk standaardiseren ten koste van de klanttevredenheid gaat. Omgekeerd stelt GEMMA dat zoveel mogelijk maatwerk juist klantgericht is en leidt tot hoge(re)…Doorgaan

Perspectief DIENSTVERLENING

is deze discussie begonnen. Laatste reactie van Yvonne Welings 21 Mei 2020. 5 Antwoorden

Zijn er binnen het BREED-platform wel eens leden bezig geweest met het perspectief dienstverlening?Ik vraag dat omdat ik wel relevante informatie vind in diverse groepen:- de groep Zaakgericht werken…Doorgaan

Tags: managementsysteem, dienstverlening, service

 

De pagina van Jan van Bon

Recente activiteiten

Jan van Bon heeft gereageerd op discussie Processen wijkregie/wijkregisseurs van Wouter Verdaas
"Wouter, de werkwijzen van zo'n team zijn geen processen maar praktijken. Dat is een significant verschil: de dagelijkse praktijken worden afgeleid van processen, door te bepalen wie die activiteiten uit de processen hoe moet uitvoeren. Nou…"
6 Jul 2021
Jan van Bon heeft gereageerd op discussie Praatplaat werkzaamheden DIV van Lola Boerwinkel
"Hi Lola, mooi dat je de dienstverlening van DIV concreet maakt. Maar ik vraag me wel af hoe je het voor elkaar hebt gekregen om 400 zaaktypes in te richten: 400 verschillende 'processen' voor elke afzonderlijke taak van de gemeente... Zou…"
14 Jun 2021
Jan van Bon heeft een evenement geplaatst

USM Boostcamp - Service Management Systems - 28-30 juni in Zoom

Juni 28 2021 van 9.00 tot Juni 30 2021 bij 17.00
Wie de gemeentelijke diensten in één eenvoudig, geïntegreerd managementsysteem wil onderbrengen kan nu in 3 dagen alles leren over het nieuwe denken dat daarvoor nodig is. U leert in 9 online blokken van 1,5-2 uur hoe u uw werkwijzen, uw tooling en uw serviceorganisatie inricht met niet meer dan vijf processen en acht workflows, in een eenvoudig leerbaar managementsysteem. De training om bij een organisatieverbetertraject of een toolinrichtingsproject alle neuzen in dezelfde richting te…See More
11 Jun 2021
Jan van Bon heeft een evenement geplaatst

Interactieve workshop Managementsystemen in Zoom

Februari 4 2021 vanaf 9.00 to 11.00
KIDO is een kwaliteits-registratiesysteem en niet een kwaliteits-managementsysteem. Wil jij leren hoe je zoiets als KIDO kunt leren managen en hoe je daarvoor een eenvoudig managementsysteem opzet?En wil je dat niet in een webinar aanhoren, maar meteen in een workshop oefenen? Neem dan deel aan één van de wekelijkse gratis workshops van Stichting SURVUZ. Daarin leer je hoe je de werkwijzen van jouw…See More
25 Jan 2021
Jan van Bon heeft gereageerd op blogbijdrage Themasessie "Strategisch inzetten van het kwaliteitssysteem en de rol van Quality by Design hierin “ van Layla Hassan
"Layla, hoe laat vindt die sessie plaats?"
9 Sept 2020
Jan van Bon heeft gereageerd op blogbijdrage Van binnen naar buiten van Wouter Verdaas
"Wouter - dat klopt helemaal. Zaakgericht werken is op zich niet zo'n rare gedachte vanuit het streven naar standaardisatie, maar het probleem is dat er geen eenvoudige architectuur onder ligt. Dat maakt het in de praktijk erg complex en soms…"
3 Jul 2020
Jan van Bon heeft gereageerd op blogbijdrage Van binnen naar buiten van Wouter Verdaas
"je bent niet de enige die het gevoel heeft dat ie de grip op de informatievoorziening aan het verliezen is... Maar dat is best te verhelpen.In de eerste plaats moet je daarvoor een eind maken aan de overmatige complexiteit van de hele…"
1 Jul 2020
Yvonne Welings heeft gereageerd op discussie Perspectief DIENSTVERLENING van Jan van Bon
21 Mei 2020
Jan van Bon heeft een discussie geplaatst

Gaat standaardisatie per definitie ten koste van klanttevredenheid?

GEMMA stelt dat zoveel mogelijk standaardiseren ten koste van de klanttevredenheid gaat. Omgekeerd stelt GEMMA dat zoveel mogelijk maatwerk juist klantgericht is en leidt tot hoge(re) klanttevredenheid. (quote)Is er iemand die kan onderbouwen waarom dat zo zou zijn? Of heeft iemand hiervan onderzoeksresultaten ter beschikking waaruit die relatie blijkt?En dan bedoel ik natuurlijk niet…See More
18 Mei 2020
Jan van Bon heeft gereageerd op discussie standaard zaaktypen en digitalisering werkproces webformulieren van L. Asselbergs
"Het lijkt logisch dat dat alleen kan als het zaaktype waaraan je het formulier koppelt voorziet in gevarieerde afhandeling (voor meerdere minimaregelingen), afhankelijk van de ingevoerde data. Een zaaktype is in feite niets anders dan een…"
15 Mei 2020
Leon van Oosterom heeft gereageerd op discussie Perspectief DIENSTVERLENING van Jan van Bon
"@Jan & @Yvonne misschien een idee om dit via een online overleg eens te bespreken. Ik zie het aanbod in ieder geval net als Yvonne als een positieve bijdrage. "
14 Mei 2020
Yvonne Welings heeft gereageerd op discussie Perspectief DIENSTVERLENING van Jan van Bon
"Positief aanbod, we staan altijd open voor dit soort dingen, ik leg het de andere redactieleden voor."
14 Mei 2020
Jan van Bon heeft gereageerd op discussie Perspectief DIENSTVERLENING van Jan van Bon
"Yvonne, zaakgericht werken heeft werkelijk niets met procesgericht werken te maken :-) Wás het maar zo.... dan zouden gemeentes ontzaglijk veel efficiënter kunnen werken. Zaakgericht werken is geheel gebaseerd op een practice-benadering…"
14 Mei 2020
Yvonne Welings heeft gereageerd op discussie Perspectief DIENSTVERLENING van Jan van Bon
"Terechte observatie. BREED is organisch gegroeid en daarmee de groepen, van vacatures, zaakgericht werken, dat en privacy en security. Daar zit veel overlap in, net als in ons vakgebied. Niet alle processen de overheid hebben een directe relatie met…"
14 Mei 2020
Jan van Bon heeft zijn/haar profiel bijgewerkt
13 Mei 2020
Jan van Bon heeft een discussie geplaatst

Perspectief DIENSTVERLENING

Zijn er binnen het BREED-platform wel eens leden bezig geweest met het perspectief dienstverlening?Ik vraag dat omdat ik wel relevante informatie vind in diverse groepen:- de groep Zaakgericht werken kijkt naar de praktische werkwijzen ('practices') waarmee de informatiebeheer-services worden geleverd, oftewel naar de services- de groep Kwaliteitsgroep Informatiemanagement kijkt naar de kwaliteitssystemen en naar de managementsystemen en normenkaders die daarvoor kunnen worden ingezet; KIDO…See More
13 Mei 2020

Profielgegevens

About me
Service Management Architect, voorzitter Stichting SURVUZ, https://www.linkedin.com/in/jvbon/
Website
http://usm-portal.com/stichting-survuz/

Zie LinkedIn-profiel

Prikbord (1 commentaar)

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

Op 12 Mei 2020 om 19.30 zei Yvonne Welings...

Beste Jan,

Welkom op Breed. Wij zouden het leuk vinden wanneer je actief deelneemt aan discussies. Op dit platform delen we informatie op ons vakgebied met elkaar, dat doen we al sinds 2007! Je kunt ook lid worden van verschillende groepen zoals e-depot, archieftoezicht, privacy en security, data en archivering, kwaliteitsgroep informatie management, opleidingen, vacatures, Zaakgericht werken, de nieuwe Omgevingswet 2021, waardering en selectie en open data.

 

Een keer per maand ontvang je onze nieuwsbrief.

 

Met vriendelijke groet,

 

Redactie BREED

 
 
 

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden