Gaat standaardisatie per definitie ten koste van klanttevredenheid?

GEMMA stelt dat zoveel mogelijk standaardiseren ten koste van de klanttevredenheid gaat. Omgekeerd stelt GEMMA dat zoveel mogelijk maatwerk juist klantgericht is en leidt tot hoge(re) klanttevredenheid. (quote)

Is er iemand die kan onderbouwen waarom dat zo zou zijn? Of heeft iemand hiervan onderzoeksresultaten ter beschikking waaruit die relatie blijkt?

En dan bedoel ik natuurlijk niet een gemeente die een rigide standaardisatie doorvoert en daardoor iedereen in een keurslijf dwingt. Zo'n aanpak leidt logischerwijs tot een hoop onvrede. Wat ik graag wil weten is of de stelregel van GEMMA dat standaardisatie per definitie tot ontevreden klanten leidt klopt of niet. En dat maatwerk dus altijd klantgericht is....

Om het leuk te maken: wie dit kan bewijzen krijgt van mij een heerlijke slagroomtaart. Ik kan me helaas niet veroorloven iedereen die de stelling kan ontkrachten ook een slagroomtaart te beloven...

Weergaven: 18

Hierop reageren

© 2020   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden