Hoi collega's,

we registreren in ons zaaksysteem vrijwel alles, ook registraties die je niet kunt koppelen aan een zaaktype. Het betreft dan algemene vragen zoals 'hoe vraag ik een parkeervergunning aan' etc. Dus verzoeken om informatie.

Wat adviseren jullie om wel vast te leggen en vooral wat niet, ook vanuit de wet geredeneerd.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Weergaven: 221

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Ivo,

Zeker zijn algemene informatieverzoeken goed vast te leggen in een zaaksysteem. Als ik mij niet vergis is het daar ook voor bedacht. Ik heb altijd begrepen dat zaakgericht werken bedacht is vanuit de/een klantvraag.

Met "de wet" bedoel je neem ik aan de Archiefwet 1995? In principe heeft die niet veel te maken met wat je wel of niet vastlegt in een zaaksysteem. De wet, regeling en besluit bepalen wel dat je aan diverse regels moet houden. Het systeem wat je gebruikt om informatie in te verwerken moet aan deze bepalingen voldoen. Zaaksystemen voldoen vaak wel maar over vakapplicaties beginnen we maar even niet. :)

Of toch wel even? Stel dat een vakapplicatie volgens de NEN-ISO 16175 kan werken dan is het nog nodig om te koppelen met een zaaksysteem? 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden