Binnen het archief lopen wij tegen het feit aan dat sommige beleidsstukken niet getekend zijn. De betreffende ondertekenaars vaak burgemeester of secretaris zijn niet meer in dienst. Hoe gaan jullie hier mee om?

Weergaven: 182

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Feit blijft dat besluiten vanwege de rechtsgeldigheid wel ondertekend moeten worden. Wat ik zie is dat er wel beleid is over het niet of wel ondertekenen natte/digitale handtekening maar dat bij de bestuurlijke besluitvormingsprocessen dit nog niet overal goed doordacht is. Neem eens contact op met André Plat, die is vanuit VNG realisatie hiermee bezig geweest.

Ik heb wel eens de besluitenlijst van bijvoorbeeld een b&w-vergadeing aangeleverd als alternatief. Ik vraag mij af wat juridisch leidend is, het getekende besluit of een getekende besluitenlijst.

Misschien een leuke vraag voor juridische zaken.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2020   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden