Zoeken en vinden is voor veel medewerkers een opgave. Waar staan de stukken (DMS, zaaksysteem, afdelingsschijf, cloud enz)? En hoe moet ik zoeken (op inhoud, onderwerp, combinaties)?

Bij Brabantse Delta is de ervaring dat zoeken een tijdrovende bezigheid kan zijn. Een manier die vaak wordt genoemd om zoeken sneller (en mogelijk ook effectiever te maken) is de enterprise search (via Google, My-Lex of andere aanbieders).

Ik ben benieuwd naar jullie opinie en ervaring.

Maakt Enterprise search het zoeken efficiënter en effectiever?

Als zoeken heel makkelijk wordt, wordt ordenen, archiveren beheren van informatie dan minder relevant ("want ik kan het toch wel vinden")?

Past Enterprise search bij zaakgericht werken en archiveren of is het er juist een bedreiging  voor?

Zijn er organisaties die dit hebben toegepast, wat zijn hun ervaringen?

Hoe moet je Enterprise search inzetten? Alleen over DMS, alle informatiesystemen, wel of niet de netwerkschijven meenemen?

Is een Enterprise search een goede oplossing voor zoek- en vindproblemen?

Dank voor jullie reacties!

Martijn Smits

Weergaven: 369

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

In het voorjaar 2014 is de enterprise search versie van Corsa op de markt gebracht
http://www.computable.nl/artikel/producten/ecm/5053826/1277020/bctc...

Weliswaar maar een onderdeel van de casus, maar niet een onbelangrijk onderdeel.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden