Bij Brabantse Delta buigen we (ICT en DIV) ons momenteel over storage en netwerkschijven. Er zijn twee problemen.

  1. Jaarlijks kopen we vele duizenden euro's aan opslag (storage) om de groeiende hoeveelheid data op te slaan.

  2. Een groot deel van deze data staat op netwerkschijven en wordt niet beheerd.

 

Voor beleid (en uitvoering hiervan) ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

 

  • Netwerkschijven: zijn er regels voor gebruik of mag alles? Is de schijfruimte beperkt per medewerker? Vinden er opschoonacties plaats? (80% van de bestanden op netwerkschijven is de laatste twee jaar niet meer gebruikt!). Laat dit zich wel regelen of vinden medewerkers dan escapes (bijvoorbeeld in de cloud)?

  • Ontdubbelen van informatie: op netwerkschijven staan dubbele bestanden (en soms staat het bestand ook nog in het DMS of zaaksysteem). Hebben jullie ervaring met opruimen/ondubbelen? Zijn er technische hulpmiddelen voor?

  • Op technisch gebied heb je goedkope en dure storage. Goede storage presteert trager, dat is wellicht prima voor informatie die nauwelijks wordt gebruikt, maar die je wel wil of moet bewaren. Hebben jullie hier ervaring mee en zetten jullie dit in?

 

Wij zoeken naar een manier om behalve Clean Desk (fysieke kantoor) ook Clean Disk te hebben (digitale kantoor). Hebben jullie tips, trucs, beleidstukken?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet

Martijn Smits

Weergaven: 3178

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Het duurde even, mede vanwege vakantie, maar hierbij tref je 2 voorschriften aan. Een over netwerkschijven en een over bewaren e-mailomgevingen. Ze geven algemene regels die richting geven aan de implementatie. Ze zijn zo compact mogelijk opgesteld.

Bijlagen:

Hallo Frans

Bedankt voor het delen.

Groet

Jeroen

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden