NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Voor iedereen in dit Forum allereest nog de beste wensen voor 2020.
Ik heb weer een puntje in het nieuwe jaar
Mijn vraag is; wij hebben in 2018 een herindeling gehad en moesten dus archiefblokken afsluiten. In 2018 dus begonnen met een nieuw archiefblok, mijn vraag is nu; ben je verplicht om een 10 jaren blok te maken of kun je dit ook per jaar doen, zodat je deze ook weer makkelijker per jaar kunt overdragen naar een archiefbewaarplaats?
Ik ben benieuwd naar de reacties
Tags:
Dank voor je antwoord, mijn verwachting is gezien de ontwikkelingen bij de RHC’s de markt van Picturae zal groeien. Zeker een aanrader voor jullie bedrijf om hier om in te spelen.
Hallo allen,
Een kleine bijdrage in de enigszins ‘off topic’ parallelle discussie hier over het goed aansluiten op e-Depots:
Het Picturae e-Depot - Archivematica - ondersteunt wel degelijk de landelijke standaard, namelijk via de eigen in het systeem geïntegreerde micro-services, en bovendien is Picturae momenteel druk bezig – samen met enkele klanten en BCT – om een goede valide export uit Corsa tot stand te brengen, zowel met RIP/ToPX als met Sidecar, die vervolgens probleemloos in Archivematica kan worden verwerkt.
Wat hier mogelijk in het verleden een rol heeft gespeeld is m.i. het feit dat de documentatie over de standaarden niet compleet en helemaal duidelijk is. Dit werkt verschillende interpretaties in de hand, hetgeen een correcte, eenduidige implementatie lastig maakt. Hopelijk komt hier het komende jaar, met de introductie van MDTO, verandering in.
Wim van Dongen
project manager en Archivematica product owner Picturae
© 2025 Gemaakt door Marco Klerks.
Verzorgd door