Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'archiefwet' (40)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

advies Raad voor Cultuur wijziging Archiefwet

advies%20herziening%20archiefwet%201995.pdf   Hierbij het advies van de Raad voor Cultuur over de voorgestelde herziening van de Archiefwet…

Begonnen door Marianne Loef

1 2 Mrt 2012
Antwoord van Yvonne Welings

reikwijdte 'naar aard bestemd te berusten'

Als eerder gesteld vind ik de Archiefwet nog steeds een aardig instrument om invulling te kunnen geven aan het informatiebeheer.Zie http://…

Begonnen door jack karelse

11 4 Jan 2012
Antwoord van Bas de Groot

Welke overheidsinstelling heeft grote bewerkingsachterstanden ?

Deze week heb ik de scriptie We are the archive van Peter van de Ruit eens doorgenomen. Zeer lezenswaardig maar voor mij niet herkenbaar wa…

Begonnen door Yvonne Welings

18 30 Nov 2011
Antwoord van Yvonne Welings

Archiefwettelijke regels en opslag bij derden (bijvoorbeeld in de cloud)

Beste collegae,   Is er iemand die zich al heeft verdiept in de toepasselijkheid van onze archiefregelgeving op gegevens die worden opgesla…

Begonnen door Ron van Gestel

31 5 Nov 2011
Antwoord van Yvonne Welings

Veranderingen archieftoezicht in gemeenteland

De VNG heeft gisteren 21 juli 2011 met een brief aan alle gemeenten in Nederland laten weten dat er een wetsvoorstel ‘Revitalisering generi…

Begonnen door Yvonne Welings

3 8 Aug 2011
Antwoord van Yvonne Welings

advies Raad voor Cultuur over de nieuwe selectiemethode van het Nationaal Archief

advies%20waardering%20en%20selectieaanpak%20van%20de%20archieven%20def.pdf   Hierbij het advies van de Raad voor Cultuur over de nieuwe sel…

Begonnen door Marianne Loef

0 18 Jul 2011

Overheidsinformatie voor de happy few

Toegang op overheidsinformatie is geregeld in de Archiefwet 1995 en de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB). De staatsman Thorbecke stelde al in…

Begonnen door Yvonne Welings

3 7 Apr 2011
Antwoord van Bas de Groot

Informatiewetgeving

Op de website van de Digital Groep is een handig overzicht gepubliceerd met de wetgeving op het gebied van informatie, zie deze link.   Een…

Begonnen door Yvonne Welings

1 3 Apr 2011
Antwoord van Katja

Voorstellen van Groen Links inzake snellere openbaarmaking overheidsinformatie

Vandaag heeft Mariko Peters voorstellen gepresenteerd voor aanpassing van de wetgeving inzake openbaarheid van overheidsinformatie. De rode…

Begonnen door Frans Smit

3 1 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

Provinciaal Archieftoezicht in de nabije toekomst

In mijn avondblad las ik vanavond een ingezonden brief van Hans Wiegel, oud minister van Binnenlandse Zaken en ook oud Commissaris van de K…

Begonnen door Yvonne Welings

3 12 Jan 2010
Antwoord van Yvonne Welings

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden