Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'archief' (15)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Archiveren van e-mail

Het is al een decennia-oude vraag, maar nog altijd lastig te beantwoorden. Hoe moeten e-mails bewaard worden? Ik ben even benieuwd hoe de d…

Begonnen door Marco Klerks

44 4 Jan 2022
Antwoord van Marc Bonnes

BZK Handboek herindelingen verouderd op het gebied van informatiebeheer

Herindeling Haaren Enkele jaren geleden werd ik in mijn functie van gemeentearchivaris Oisterwijk betrokken bij de herindeling Haaren en we…

Begonnen door Yvonne Welings

0 5 Jul 2021

bewaartermijnen voor WOZ-gegevens

Hallo, De Waarderingskamer heeft in een WOZ-journaal aandacht besteed aan de bewaartermijnen voor (digitale) WOZ-gegevens. Hierin staat ond…

Begonnen door Jan Bakker

20 27 Sept 2017
Antwoord van Yvonne Welings

Ervaring gezocht: Digitaliseren en archiveren bij onderwijsinstellingen

Op dit moment ben ik voor de Erasmus Universiteit bezig met het opstellen van een visiedocument voor het informatiebeheer binnen de afdelin…

Begonnen door Elaine Smink

3 9 Mrt 2017

Websitearchivering

Doordat web 2.0 (en zelfs web 3.0 al) upcomming zijn, moeten wij als Div'ers ons ook gaan afvragen hoe wij de website eventueel gaan archiv…

Begonnen door Lammerts van Bueren

19 4 Mei 2016
Antwoord van jack karelse

Campagne: Digitaal Archief

Beste leden, Vanaf vandaag start onze campagne samen met de fabrikant Hitachi Data Systems (HDS).De hardware van deze fabrikant staat inmid…

Begonnen door James Stell

0 2 Nov 2015

Decos en PDF/A

Wij werken met Decos 5.1. Voor onze substitutie willen wij dat eigenlijk alle bestandsformaten (pdf, tiff, word, excel etc..) uiteindelijk…

Begonnen door Lammerts van Bueren

45 5 Dec 2014
Antwoord van jack karelse

Vernieuwde Mastercourse Informatie – en documentmanagement aan de Erasmus Universiteit

Op 23 januari organiseert Erasmus Academie de vernieuwde editie van de bekende Mastercourse Informatie- en documentmanagement. Tijdens de m…

Begonnen door K. Impens

0 19 Nov 2014

Archief onder portefeuille cultuur ?

De verkiezingen zijn achter de rug, de stemmen zijn gesteld, gemeenteraadsleden zijn geinstalleerd en informateurs zijn druk doende colleg…

Begonnen door Yvonne Welings

1 31 Mrt 2014
Antwoord van Marco Klerks

Wat moet in de audittrail?

Het voordeel van een audittrail is dat je weet wat er met een dossier of document (of...) is gebeurd. Wie heeft wat en wanneer veranderd? W…

Begonnen door Marco Klerks

3 23 Apr 2012
Antwoord van Bas de Groot

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden