Zonder categorie (1,839)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Archivering web 2.0-content

De New York State Archives heeft een handzaam overzicht uitgebracht over de do's en don'ts van het archiveren van Social Media of 2.0-conte…

Begonnen door Bernard Mantel

1 23 Jun 2010
Antwoord van Ton de Looijer

NCDD presenteert strategische agenda

Op 9 juni heeft de Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid haar strategische plan gepresenteerd om duurzame toegankelijkheid te realiseren…

Begonnen door Inge Angevaare

2 15 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

VNG komt met standpunt tot wijziging onderdelen van de Archiefwet

Al enige tijd is de discussie gaande over de gevolgen van de Commissie Oosting. Moet interbestuurlijk toezicht zoals de provinciale archie…

Begonnen door Yvonne Welings

6 15 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

Beheer gegevens versus informatie

Kan iemand mij kort en helder (voor een leek) aangeven hoe de begrippen beheer van gegevens en beheer van informatie zich van elkaar onders…

Begonnen door Mart Mommers

10 14 Jun 2010
Antwoord van Frans Smit

SOD-Opleidingen en Doxis Informatiemanagers slaan handen ineen.

“Veel (lokale) overheden worstelen met de overgang van analoog naar digitaal werken. Dit vereist een andere benadering van het vak, zowel i…

Begonnen door Geraldine Scholten

16 10 Jun 2010
Antwoord van Jochem van Abel

rekenmodel voor digitaliseringskosten

In de Od lees ik dat DEN een rekenmodel heeft gepubliceerd voor de interne berekening van de kosten van digitalisering. Ik heb de documente…

Begonnen door Frieke H

3 8 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

een digitaal alternatief voor fysieke gewaarmerkte documenten?

Ik volg al geruime tijd diverse interessante en kennisverrijkend discussies op dit prima forum. Nu heb ik een vraag. Gezien de expertise op…

Begonnen door Chris Hermsen

6 1 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

Voorstellen van Groen Links inzake snellere openbaarmaking overheidsinformatie

Vandaag heeft Mariko Peters voorstellen gepresenteerd voor aanpassing van de wetgeving inzake openbaarheid van overheidsinformatie. De rode…

Begonnen door Frans Smit

3 1 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

Ervaringen met Sharepoint

Beste mensen,   Het Havenbedrijf Rotterdam, waar ik werk, wil Sharepoint 2007 en evt. later 2010 gaan gebruiken voor document management, v…

Begonnen door Jochem van Abel

11 29 Mei 2010
Antwoord van Ton de Looijer

Film Informatiemanagement 2.0 met Eric Ketelaar, Davied van Berlo en Max Beekhuis

BREED, Ambtenaar 2.0, Archief 2.0, Facebook, Twitter, LinkedIn en ga zo maar door. Social media zijn haast niet meer weg te denken uit de…

Begonnen door Geraldine Scholten

1 28 Mei 2010
Antwoord van Ton de Looijer

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden