Anne Kuzema
  • Man
  • Groningen
  • Nederland
Delen op Facebook Delen op Facebook Delen

De vrienden van Anne Kuzema

  • Albert Bakering

Discussies van Anne Kuzema

Wegingscriteria bij zaakgericht werken

is deze discussie begonnen. Laatste reactie van Sven Blom | KBenP 23 Mei 2016. 4 Antwoorden

In onze gemeente zijn we om volop in voorbereiding om digitaal en zaakgericht te gaan werken. Het is de bedoeling dat we dit proces voor proces gaan oppakken. Maar met welk proces begin je nu? De…Doorgaan

Tags: processen, zgw, zaakgericht-werken

 

De pagina van Anne Kuzema

Recente activiteiten

Anne Kuzema heeft gereageerd op discussie Toekomst DIV van Femke Mooijekind
"De gemeente Groningen heeft al een tijdje geleden een soortgelijk verandertraject opgestart. Met steun van het management en college. De uitvoering is belegd in een meerjarenprogramma waarin alle facetten van informatiebeheer in samenhang aan de…"
7 Jan

Profielgegevens

About me
Project- en beleidsmedewerker DIV gemeente Groningen

Prikbord (1 commentaar)

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

Op 27 Oktober 2014 om 9.57 zei Bart van Oerle...

Van belang is natuurlijk dat op directie niveau de prioriteiten bepaald worden zodat er ook draagvlak is voor de keuzes die je hierin maakt.

Als het gaat om quick wins, dan zijn de externe (hoogvolume) dienstverlenende processen het meest aantrekkelijk. Het mes snijdt dan aan meerdere kanten. Door zaakgericht produkten en diensten digitaal aan te bieden met behulp van formulieren op je website verbeter je direct merkbaar de dienstverlening aan burgers en bedrijven voor die produkten.

Tegelijkertijd heeft dit in de praktijk al aangetoond dat voor die produkten en diensten de hoeveelheid papieren aanvragen fors afneemt. Dat betekent merkbare tijdbesparing bij DIV (post registratie en archivering achteraf).

Op de derde plaats merk je ook dat een aanvraag die digitaal zaakgericht de organisatie ingeschoten wordt, vaak efficienter en beter afgehandeld kan worden doordat zaakgerichte afhandeling daarin beter faciliteert dan een registratie van een aanvraag in een DMS.

Maar zoals gezegd. Er kunnen natuurlijk hele andere actuele knelpunten binnen de organisatie spelen die andere prioriteiten rechtvaardigen.

 
 
 

© 2020   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden