Ik lees via een nieuwsbrief van Dimpact dat Emmen de omgevingsvergunning volled.... Is er iemand uit deze gemeente lid van deze website en kan die wat nadere uitleg geven over hoe Emmen omgaat

- met de vraag van op papier binnenkomende aanvragen,

- met de kwestie verwerking van meervoudige aanvragen en

- welke keuze gemaakt is in het archiveren van dit materiaal na afronding van de zaak (vervangingsvraagstuk + integraal/modulair)?

 

alle info welkom, groet, Frieke

Weergaven: 493

Berichten in deze discussie

Helaas nog steeds geen reactie.

Op 16 feb ga ik persoonlijk langs bij Dimpact om hierover wat meer te weten te komen . Ik ga mijn uiterste best doen antwoord te vinden op jouw vragen. Ik zal mijn verslagje hier posten.

 

Meer vragen of Dimpact algemeen of specifiek ihkv de WABO zijn altijd welkom! Als onafhankelijk adviseur hoop ik goede antwoorden te kunnen krijgen.

Sven,

 

Waarom gewoon niet Emmen bellen voor een bezoekje wellicht een demo. Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. Eind 2011 is mijn doel om ook een heel eind te zijn met het digitale WABO proces OLO-Verseon-SBA koppeling. Heb misschien een ingang.

Sven Blom | KBenP zei:

Helaas nog steeds geen reactie.

Op 16 feb ga ik persoonlijk langs bij Dimpact om hierover wat meer te weten te komen . Ik ga mijn uiterste best doen antwoord te vinden op jouw vragen. Ik zal mijn verslagje hier posten.

 

Meer vragen of Dimpact algemeen of specifiek ihkv de WABO zijn altijd welkom! Als onafhankelijk adviseur hoop ik goede antwoorden te kunnen krijgen.

TOF!

Ik ben laatst door DMS leverancier Decos kort bijgepraat over stand van zaken van de koppeling met (bv.) SquitXO en hoor dat de huidige doorontwikkeld wordt. Deze draait in Lisse. Meer details volgen zodra ik ze heb.

 

Het overzicht van welke leverancier wat kan in dit vraagstuk is een lastige. Ik denk wel eens aan een speciale 'adviseurs-info- bijeenkomst' met een groot scala aan leveranciers. Ze allemaal een half uur geven over dit onderwerp en documentatie verstrekken, zodat wij onze klanten optimaal kunnen adviseren en het proces naar een inkoop of functioneel ontwerp kunnen begeleiden.

Sven Blom | KBenP zei:

Helaas nog steeds geen reactie.

Op 16 feb ga ik persoonlijk langs bij Dimpact om hierover wat meer te weten te komen . Ik ga mijn uiterste best doen antwoord te vinden op jouw vragen. Ik zal mijn verslagje hier posten.

 

Meer vragen of Dimpact algemeen of specifiek ihkv de WABO zijn altijd welkom! Als onafhankelijk adviseur hoop ik goede antwoorden te kunnen krijgen.

Hallo Frieke,

 

Ik werk bij de coöperatieve vereniging Dimpact en kan je in contact brengen met de juiste mensen bij Emmen. Helaas zag ik in dit netwerk geen bekenden van Emmen die over dit onderwerp wat kunnen toelichten. Eventueel kan ik ook even een reactie voor je vragen bij Emmen en die hier plakken. Wat heeft je voorkeur?

 

Groeten, Claudia

Dag Claudia,

 

Als je info wil plakken kan iedereen er kennis van nemen.

 

Groet

 

Yvonne Welings

Claudia Vermeulen zei:

Hallo Frieke,

 

Ik werk bij de coöperatieve vereniging Dimpact en kan je in contact brengen met de juiste mensen bij Emmen. Helaas zag ik in dit netwerk geen bekenden van Emmen die over dit onderwerp wat kunnen toelichten. Eventueel kan ik ook even een reactie voor je vragen bij Emmen en die hier plakken. Wat heeft je voorkeur?

 

Groeten, Claudia

Hallo Frieke,

 

De mensen bij Emmen vroegen me om je toch direct aan hen te verbinden. De contactpersoon daar is Nicolien Nuis (06 5249 0057). 

 

Groeten,

Claudia

Wij hebben de WABO zonder backoffice sinds 1 oktober zonder backoffice al draaien in ons zaaksysteem (Mozard). Om de 3 beginvragen van deze discussie te beantwoorden:

1. papieren aanvragen worden ingescand door DIV en gekoppeld aan het juiste zaaktype (wabo vooroverleg, wabo regulier of wabo uitgebreid). de behandelaren van deze zaaktypen kunnen vervolgens de zaak oppakken en verwerken.

2. meervoudige aanvragen worden verwerkt door het starten van deelzaken onder een hoofdzaak. de behandelaar van de hoofdzaak is verantwoordelijk voor het geheel (en houdt hier ook de controle op), maar kan deelzaken door anderen laten uitvoeren. Er gaan natuurlijk ook deelzaken naar de BAG, naar GEO (als oppervlakten veranderen), naar Belastingen (WOZ waarde aanpassen) en Financiën (leges moeten worden betaald).

3. wat digitaal binnenkomt is digitaal en houden we digitaal. Zouden we dit uitprinten en dat als het archiefexemplaar bestempelen, plegen we in feite ook substitutie. En dat willen we natuurlijk niet. Wat op papier binnenkomt (en dat aantal is nihil) digitaliseren we. de aanvraag blijft op papier bewaard (substitutie heeft totaal geen prio bij ons), de bouwvergunning verlenen we digitaal. En bewaren we dus ook digitaal.

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden