Ik heb gezien dat er in het verleden al eerder over dit punt is gediscussieerd, maar we zijn al weer een tijdje en wetten zoals AVG verder, daarom de volgende vragen.
Situatie
Wij werken met Decos Join Zaak-en document en maken gebruik van de i-Navigator. We hebben de zaaktypen uit de I-Navigator overgehaald naar onze Zaaktypecatalogus en daarbij gekoppeld aan de teams in onze organisatie. Daarbij zijn er dan zaaktypen die door meerdere teams of door de gehele organisatie gebruikt/bekeken kunnen worden.
- Hebben jullie standaard iets ingericht waardoor dit niet mogelijk is?
Of moet de medewerker bij het aanmaken van een zaak iedere keer opnieuw bedenken wie er wel of niet bij mag.
- Hoe is jullie inrichting en gebruik van zaaktypen zodat de juiste medewerkers toegang hebben tot de juiste zaken en documenten. (Autorisatie/vertrouwelijkheid)
- Hebben jullie beleid ontwikkeld dat bijv alles openbaar is tenzij.
- Krijgen jullie vaak opmerkingen dat iemand meer ziet dan dat hij of zij behoort te zien op grond van functie?
- Hoe staat de CISO hierin?
Ik hoor graag hoe andere gemeenten hier over denken. Ook als je een ander zaaksysteem of ztc gebruikt.
Tags:
-
▶ Hierop reageren