Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'selectielijst' (31)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) en Archiefwet

De BGT is archieftechnisch interessant omdat hier sprake is van een vorm van keteninformatie. Bronhouders als gemeenten, gemeenschappelijke…

Begonnen door Rienk Jonker

1 18 Okt 2013
Antwoord van Yvonne Welings

Loonbeslag vernietigen ? Vraag en antwoord.

  Vraag : Een collega stelde de vraag of loonbeslag inderdaad direct vernietigd moet worden zoals dit bericht op internet aanbeveelt (link)…

Begonnen door Yvonne Welings

3 17 Sept 2013
Antwoord van Marco Klerks

WOZ brondocumenten binnen BAG 12 jaar bewaren

Volgens de Waarderingskamer geldt een bewaartermijn van 12 jaar voor de WOZ –brondocumenten (Catalogus Basisregistratie WOZ versie maart 20…

Begonnen door Henry van der Zwan

3 30 Aug 2013
Antwoord van Marco Klerks

classificatie + selectielijst zorginstellingen

Ik zou erg geholpen zijn met een bestaande archiefclassificatie en selectielijst voor zorginstellingen. Is er iemand die mij op weg kan hel…

Begonnen door Henk Alting

2 11 Jan 2013
Antwoord van Henk Alting

Bewaren of vernietigen…Van Heerlen tot grootboeken

In Heerlen is het bouwarchief niet in orde bevonden , zo las ik in de NRC vrijdagavond.  Historische gegevens van voor 2000 ontbreken, waar…

Begonnen door Yvonne Welings

0 12 Nov 2012

Wijzigingen doorvoeren nieuwe Selectielijst

De selectielijst voor gemeenten is op 26 juni 2012 vastgesteld, klik op deze link voor de precieze tekst.   De inhoud van de concept versie…

Begonnen door Mark Hoogland

1 23 Aug 2012
Antwoord van Marco Klerks

Metadata vernietigen, dat moet!

De vraag en het antwoord Een vraag die ik al verschillende keren voorbij heb horen komen is "Moeten metadata ook vernietigd worden?" Mijn…

Begonnen door Marco Klerks

6 7 Mrt 2012
Antwoord van Robin Lassche

Dossiers van kunstenaars

De Wet Werk en Inkomen kunstenaars (WWIK) is op 1 januari 2005, vijf jaar geleden dus, in werking getreden als opvolger van de Wet inkomens…

Begonnen door Yvonne Welings

7 28 Dec 2011
Antwoord van Bas de Groot

Ieder z'n eigen selectielijst

Ruim een maand geleden meldde de VNG dat een ontwerp-selectielijst ter inzage lag. Ik moest daar een beetje om glimlachen. Zo wist ik mij t…

Begonnen door Marco Klerks

14 29 Aug 2011
Antwoord van Marius Jansen

Als we anders werken, kunnen we dan nog traditioneel selecteren en vernietigen?

Terwijl we worden overspoeld met informatie en we aan alle kanten alle zeilen moeten bijzetten om deze informatie enigszins te blijven behe…

Begonnen door Theo Kremer

8 17 Feb 2011
Antwoord van jack karelse

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden