Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'metadata' (28)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Voor alle medatatijgers: een mooie blog van Michael Brackett over het einde van een concept

Michael Brackett gooit hier een m.i. belangrijke knuppel in het hoenderhok door te stellen dat het concept "metadata" nutteloos en zelfs ve…

Begonnen door Frans Smit

7 7 Aug 2016
Antwoord van Frans Smit

Wat vernietigen aan metadata?

Mogelijk is de vraag eerder gesteld, maar waar staat omschreven wat een Archiefwetplichtige organisatie minimaal MOET vernietigen aan metad…

Begonnen door Eric Burger

9 6 Jun 2016

Het opstellen van een migratieverklaring

Vraagstuk migratieverklaring Misschien heb je ook al aan de hand gehad, hoe stel je een migratieverklaring op en wat voor handelingen moete…

Begonnen door Yvonne Welings

9 24 Mrt 2015
Antwoord van Hans Pieterse

Entiteiten Relaties Diagram Toepassingsprofiel

Voor de inrichting van DM/RM/BPM omgeving heb ik een Entiteiten Relatie Diagram gemaakt zodat er netjes kan voldoen aan het Toepassingsprof…

Begonnen door Wil Rombout

7 2 Feb 2015
Antwoord van Hans Dekker

Organisatiespecifiek toepassingsprofiel

Is er al een gemeente die een "eigen" organisatiespecifiek toepassingsprofiel heeft samengesteld? En is die gemeente bereid om hiervan een…

Begonnen door d635nk

10 5 Dec 2014
Antwoord van Yvonne Welings

toepassingsprofiel metadata bij Hogescholen

hoi allemaal, ik werk sinds deze week bij Avans Hogeschool in Breda. Waar ik nu benieuwd naar ben, is of er onder de Breed-leden ook colle…

Begonnen door Margreet Joosen

3 3 Dec 2014
Antwoord van Yvonne Welings

Metadatamodel eDepot NA

Onlangs heeft binnen het Nationaal Archief een evaluatie van Medusa plaatsgevonden. Medusa is het XML formaat dat op dit moment tijdens het…

Begonnen door Wout van der Reijden

12 13 Nov 2014
Antwoord van Wout van der Reijden

Videoverslagen, nieuw rapport pilot Tweede Kamer

Videoverslagen is geen nieuw onderwerp op BREED (link), maar recent  is er een publicatie verschenen, die het onderwerp nader belicht.   In…

Begonnen door Yvonne Welings

3 10 Jun 2014

vastgesteld metadataschema

Sinds 1 januari 2014 is de nieuwe GR BAR organisatie werkzaam. Deze GR werkt voor de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk.  …

Begonnen door Hiljo Hartgers

4 20 Mei 2014
Antwoord van Arjan Kloosterboer

Hoe leg je structuur en verschijningsvorm vast?

Hallo iedereen,  Ik ben tijdens het nalopen van de archiefregeling tegen de volgende vraag aangelopen. Artikel 19.2 van de archiefregeling…

Begonnen door Alexander Raven

10 27 Nov 2013
Antwoord van Najib Houshang

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden