Zonder categorie (1,835)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Waarheen leidt de weg....

Het vakgebied verandert onder invloed van ontwikkelingen als het zaakgericht werken, digitalisering, sociale media, NUP, (GEMMA-)architectu…

Begonnen door Marco Klerks

12 29 Jul 2010
Antwoord van Ton de Looijer

schonen archieven

Ik wil graag lezen hoe andere gemeenten het schonen van het bouwarchief hebben aangepakt. Degenen die in het bezit zijn van een programma v…

Begonnen door Ria Maarssen

2 29 Jul 2010
Antwoord van Ria Maarssen

verplicht gebruik GBA-gegevens en DMS

Hallo allemaal,   vanochtend weer een nieuw vraagstuk op mijn bordje: per 1-1-2010 is de gemeente verplicht de juiste gegevens (conform GBA…

Begonnen door Frieke H

2 27 Jul 2010
Antwoord van Rob Polhuis

Persbericht : PDF/A Competence Center richt nieuwe afdeling op in BeNeLux

Berlin / Woerden -  Na Noord-Amerika en Italië is het PDF/A Competence Center nu ook met een eigen afdeling vertegenwoordigd in de BeNeLux…

Begonnen door Dominique Hermans

6 22 Jul 2010
Antwoord van Dominique Hermans

RODIN: handige wegwijzer in digitale wereld

Digitale informatie wordt steeds belangrijker in onze globale maatschappij. Niet alleen voor de individuele gebruiker gaan de ontwikkelinge…

Begonnen door Arjan de Vries

21 1 Jul 2010

Archiveren van video

Bij de gemeente waar ik werkzaam ben zijn er plannen om video-opnames te maken van raadsvergaderingen. Mij is gevraagd om na te denken over…

Begonnen door Marco Klerks

8 24 Jun 2010
Antwoord van Yvonne Welings

Archivering web 2.0-content

De New York State Archives heeft een handzaam overzicht uitgebracht over de do's en don'ts van het archiveren van Social Media of 2.0-conte…

Begonnen door Bernard Mantel

1 23 Jun 2010
Antwoord van Ton de Looijer

NCDD presenteert strategische agenda

Op 9 juni heeft de Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid haar strategische plan gepresenteerd om duurzame toegankelijkheid te realiseren…

Begonnen door Inge Angevaare

2 15 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

VNG komt met standpunt tot wijziging onderdelen van de Archiefwet

Al enige tijd is de discussie gaande over de gevolgen van de Commissie Oosting. Moet interbestuurlijk toezicht zoals de provinciale archie…

Begonnen door Yvonne Welings

6 15 Jun 2010
Antwoord van Bas de Groot

Beheer gegevens versus informatie

Kan iemand mij kort en helder (voor een leek) aangeven hoe de begrippen beheer van gegevens en beheer van informatie zich van elkaar onders…

Begonnen door Mart Mommers

10 14 Jun 2010
Antwoord van Frans Smit

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden