Zonder categorie (1,839)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Studiemiddag 'Archieven en Open Data - en nu?'

  Op donderdagmiddag 29 oktober organiseert het Nationaal Archief samen met Archief 2020 een studiemiddag over open data en archieven. Sind…

Begonnen door Jeroen Padmos

1 2 Sept 2015
Antwoord van Yvonne Welings

Scannen en digitaal bewaren van machtigingskaarten

Er komen er elk jaar weer meer van bij: machtigingen tot het afschrijven van de gemeentelijke belastingen. Op dit moment worden deze papier…

Begonnen door Erik Müller

33 1 Sept 2015
Antwoord van Yvonne Welings

Vraagje over Vervanging (Handboek)

Hallo beste mensen, Ik heb op internet al diverse handboeken gelezen die met vervanging te maken hebben. Sommige handboeken richten zich s…

Begonnen door d635nk

9 1 Sept 2015
Antwoord van Jean-Luc Rouvroye

PDF/A3 geen duurzaam formaat

Een tijdje gelden heb ik een oproep geplaatst om kennis te delen over PDF/A3. Pepijn Lucker van het Nationaal Archief is zo vriendelijk gew…

Begonnen door Yvonne Welings

0 24 Aug 2015

Ik zoek een leuk artikel waarin het verschil tussen 'Google zoeken' en 'precisie zoeken' duidelijk wordt uitgelegd.

Ik weet dat ze er zijn & heb ze zelf ook in handen gehad. Maar net nu ik het heel hard nodig heb om aan een collega uit te leggen dat,…

Begonnen door Mirjam Eikelboom

3 21 Aug 2015
Antwoord van Mirjam Eikelboom

Bekendmaking verlening Nederlanderschap. Hoe lang bewaren?

Ik lees al een tijdje mee en heb besloten toch maar eens een profiel aan te maken. Ik ben namelijk benieuwd naar jullie gedachten. De volg…

Begonnen door Arjan Verstegen

5 20 Aug 2015
Antwoord van Erik Müller

Bewaar-/vernietigingstermijn dossiers jeugdzorg

De dossiers van de jeugdzorg die overgedragen worden moeten we op 15 jaar zetten (zie artikel VNG). Hoelang bewaren we de dossiers die we n…

Begonnen door Brigitta Arkema

27 18 Aug 2015
Antwoord van Yvonne Welings

Informatiesystemen komen en gaan. Wat te doen met al die data?

Ik ben gevraag om eens na te denken over hoe we om kunnen gaan met het archiveren van data uit vervallen systemen. In de praktijk worden de…

Begonnen door Marco Klerks

2 18 Aug 2015
Antwoord van Yvonne Welings

Vraag bewaartermijn bescheiden reisdocumenten

Op grond van de PUN (paspoort uitvoering Nederland) moeten bescheiden betreffende de aanvraag en afgifte van reisdocumenten 16 jaar worden…

Begonnen door Robin Lassche

8 17 Aug 2015
Antwoord van Robin Lassche

Elektronisch ondertekenen en WSNP

Er is op BREED al veel gesproken over elektronisch ondertekenen. Wat ik nog niet ben tegengekomen is specifiek elektronisch ondertekenen vo…

Begonnen door Maria Willems

4 13 Aug 2015
Antwoord van Maria Willems

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden