Beste collega's,

In deze snel veranderende wereld van digitaal doen en werken neemt ook de informatievoorziening zijn toevlucht daarin.

Momenteel neemt MS Teams een prominente rol in, in onze organisatie. Dus wij staan ook nu weer voor een uitdaging hoe we dat gaan archiveren. Ik weet dat het mogelijk is om de content van MS Teams te archiveren, maar hoe ga je om met het koppelen naar het zaaksysteem (ik doel dan niet op Sharepoint), selectie, waardering, bewaren, etc.?

Mijn vraag is: Welke gemeenten archiveren MS Teams en mag ik contact met jullie opnemen om daar met jullie over van gedachten te kunnen wisselen?

Ik hoor graag van jullie!

Hartelijke groet, 

Erik

Weergaven: 1829

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Willem, begin bij het benoemen van de gebruikers waarvan je minimaal het vermoeden hebt dat de bestanden niet weggegooid mogen worden. Laat deze uitsluiten van opschoning na vertrek. Reden: niet ieders informatie is belangrijk. Daarnaast is er gewoon een wettelijke verplichting voor bestuurders en andere toppers. Scheelt veel schaamrood bij de beantwoording van WOB-verzoeken. 

Willem zei:

Waar wij tegenaan lopen naast de archivering van MS Teams is het archiveren van de one-drive bestanden. Du moment een medewerker vertrekt, flex of vast, wordt het account afgesloten. Daarmee zijn de bestanden onbereikbaar geworden voor het archief. Een goede exit strategie is hoog nodig, waarbij de overdracht van informatie welke niet is ontsloten naar het archief moet. 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2025   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden