Regiobijeenkomst Informatiebeheer NU! Utrecht

Vanuit het Kennisplatform Informatie en Archief, de Utrechtse Kring van Archivarissen, de Provincie Utrecht en de VNG wordt op 17 november a.s. een regionale kennissessie georganiseerd voor informatieprofessionals van Utrechtse gemeenten, waterschappen, gemeenschappelijke regelingen en andere archiefvormers met overheidstaken in de regio.
 
Het doel van deze sessie is om de Utrechtse overheidsorganisaties onderling kennis en ervaringen te laten uitwisselen over verschillende onderwerpen met betrekking tot informatie- en archiefbeheer.
 
Hiervoor organiseren wij zowel informatiesessies als workshops, waarin aan de hand van casussen verschillende onderwerpen worden besproken. Eerder hebben jullie al door middel van een top drie de onderwerpen van de kennissessie bepaald. Met de reacties zijn wij aan de slag gegaan om een boeiend en nuttig programma voor jullie in elkaar te zetten.
 
Het programma ziet er als volgt uit:
 
10:00 – 10:15 Opening door moderator Joost van Koutrik, Het Utrechts Archief
10:15 – 11:15 Plenaire sessie:
 
1. (Regionale) samenwerkingen en governance met Mascha Schwarze, Sterk Utrechts Bestuur, Provincie Utrecht
2. Veranderende Wetgeving met Gert Zwagerman, Gemeente Amsterdam
3. Veranderende rollen en benodigde Kennis en Competenties in het Informatiebeheer met Eric Kokke, GO Opleidingen
 
11:15 – 11:30 Koffiepauze
 
11:30 – 12:30 Workshops ronde 1
 
1. Kwaliteitssysteem
a. Groep 1 met Linda Smallegange en Emiel Mettes, Gemeente Den Haag
b. Groep 2 met Sjoerd van den Noord, Provincie Noord-Holland en Subhaas Kisoensingh, Content Strategy B.V.
 
2. Archiving by Design
a. Groep 1 met Migiza Victoriashoop, Waterlands Archief
b. Groep 2 met Jeroen Jonkers, VNG
 
12:30 – 13:00 Lunch
 
13:00 – 14:00 Workshops ronde 2
1. Archiving by Design
a. Groep 1 met Rens Ouwerkerk, Gemeente Amsterdam
b. Groep 2 met Wouter Brunner, Gemeente Den Haag
 
2. Dossiervorming en Archivering bij Thuiswerken met Dave Eijckhoff (gemeente Veenendaal), Gerard Koster (Gemeente Utrecht) en Niels Schelstraete (Gemeente Den Bosch) met een presentatie over Informatiebeheer in een Office 365-omgeving.
 
14:00 – Sluiting
 
Vooraf aanvang ontvang je een Teams-link voor de plenaire sessie. Voor de workshops worden t.z.t. afzonderlijke links verzonden.
 
Per workshop ronde worden er twee onderwerpen parallel aangeboden. Omdat er tijdens de uitvraag veel belangstelling voor kwaliteitssystemen bleek te zijn, wordt deze workshop twee keer aangeboden.
 
Je kan je aanmelden voor de kennissessie door te mailen naar roelinde.bosch@provincie-utrecht.nl .
  • Aanmelden kan tot uiterlijk dinsdag 10 november. LET OP: geef ook gelijk je voorkeuren (per ronde een 1e en 2e keuze) voor de workshops door.
  • Om de groepen overzichtelijk te houden en iedereen aan het woord te kunnen laten, kunnen er maximaal tien deelnemers per workshop meedoen. Voor de plenaire sessie hoef je geen voorkeur door te geven.
Nog een paar huishoudelijke mededelingen van digitale aard:
  • Log op tijd in op de sessie (kan kwartier voor aanvang), zodat je weet dat alles werkt
  • Zorg dat je de Kahoot-app vooraf hebt gedownload. Die kan door de sprekers gebruikt worden voor vragen en stellingen
  • Stel vragen via de chatfunctie, de moderator zal ze dan aan de spreker stellen
  • Zet je microfoon uit!
  • Heb je een slechte verbinding? Zet je video uit!
Wanneer je collega’s hebt die deze kennissessie ook interessant/nuttig zouden vinden, nodig hen dan ook uit om deel te nemen!
 
Hopelijk zien wij jullie allemaal op 17 november!
 
Met vriendelijke groet,
Namens de organisatie van de kennissessie,
 
Roelinde Bosch van Suchtelen (Provincie Utrecht), Roosmarijn Ubink (Kring van Utrechtse Archivarissen) en Gerard Koster (KIA)

Weergaven: 126

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden