Niet zo lang geleden las ik 'Zorg', een boek van Lynn Berger over de zorg. Actueel, soms triest en ook hoopvol. Vooral ook met mooie verhalen over mensen in de zorg en zorgen, hoe zorg in ieders leven zit en vaak niet eens meer opvalt.

Een van de uitspraken in het boek blijft hangen: je zorgt niet omdat je van iemand houdt, maar je houdt van iemand omdat je er voor zorgt.

Zou deze uitspraak naar ons werkveld vertaald kunnen worden en geldig zijn? Iets als 'we zorgen niet voor informatie omdat we er zo dol op zijn, maar we zijn dol op die informatie omdat we er voor zorgen'.
Zou dit kunnen helpen om de zorg voor informatie te verbeteren en misschien beter te kunnen verkopen binnen de organisatie? Als iedereen voor informatie gaat zorgen, gaat iedereen er ook van houden!

Weergaven: 85

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden