Op het online inschrijfformulier kunt u uw voorkeur voor het programma opgeven. De datum van aanmelding bepaalt de volgorde van inschrijving. Vol = vol.

08.30 uur

Ontvangst en registratie bezoekers op de informatiemarkt

U kunt uw badge en programmaboekje ophalen bij de ontvangstbalie en tevens een bezoek brengen aan de stands. U wordt verzocht tussen 09.00 en 09.15 plaats te nemen in de hoofdzaal.


09.15 uur

Welkomstwoord door Jessica Verberne, Projectmanager, CKC Seminars


09.20 uur

Opening door de  dagvoorzitter

renate_verloop_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/renate_verloop_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Renata Verloop, helpt (overheids)organisaties bij het vernieuwen en anders inrichten van hun communicatie


09.30 uur

Keynote
Doe niet moeilijk over klantgerichtheid!

Jacqueline_Fackeldey_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/Jacqueline_Fackeldey_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />We kennen ze allemaal. Omdat we er zelf klant zijn of omdat we er werken. Organisaties die het hun medewerkers onbedoeld bijna onmogelijk maken om klantgericht te werken. Organisaties die moeilijk doen over klantgerichtheid. En dat terwijl klantgerichtheid draait om het jezelf en de klant makkelijk maken. In haar keynote vertelt Jacqueline aan de hand van concrete voorbeelden en m.b.v. de vier stappen van het Klantropologie-model hoe je het jezelf en de klant makkelijk maakt.
Jacqueline Fackeldey, Spreker, Adviseur en Auteur op het gebied van klantgerichtheid en customer experience, Fackeldeyfinds


10.05 uur

Keynote – aangeboden door Green Valley
Vraag en Antwoord sessie

Morten_Meyerhoff_Nielsen_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/Morten_Meyerhoff_Nielsen_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />met Morten Meyerhoff Nielsen, Onderzoeker aan de United Nations University en Technische Universiteit Tallinn, Auteur en Spreker over e-government


10.40 uur

Pauze en bezoek stands informatiemarkt


11.20 uur

 

 

 

 

 

Praktijkcases A1 – A2 – A3 MAAK UW KEUZE

A1: Inzichten én valkuilen van de ‘digital first’ strategie van gemeente Veenendaal

bert_kuijer_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/08/bert_kuijer_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Gemeente Veenendaal heeft als doel om de dienstverlening aan inwoners en ondernemer zo makkelijk mogelijk te maken.  De strategie is hierbij om het digitale kanaal leidend te maken in het klantcontact voor eenvoudige diensten. Eveneens focust gemeente Veenendaal zich  op het beperken van onnodige kanaalswitches. Bert Kuijer en Pieter Pinxten bespreken met u de tips & tricks van deze ‘digital first’ strategie.
Bert Kuijer, Lean Black Belt Expert, Gemeente Veenendaal en Pieter Pinxten, Adviseur (Digitale) Dienstverlening, GBBO


A2:Werkt u ook aan een betere dienstverlening?

Een belangrijk onderdeel is de oprichting van een Klant Contact Centrum (KCC).
JOIN Klantcontact van Decos helpt uw medewerkers van het KCC om snel de juiste informatie aan klanten te geven.
Spreker wordt nader bekend gemaakt

 


A3: HTM en outsourcing als innovatie driver

zihno_parisius_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/08/zihno_parisius_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />HTM Personenvervoer, het openbaar vervoersbedrijf uit de regio Haaglanden heeft in haar klantcontact strategie er voor gekozen om (delen van) haar telefonische en online klantenservice activiteiten uit te besteden.  In deze lezing legt Zinho Parisius, werkzaam bij HTM,  hoe HTM tot deze besluitvorming is gekomen; welke analyses en conclusies hieraan ten grondslag hebben gelegen en wat de doelstellingen zijn die van  outsourcing worden verwacht.
Zinho Parisius, Groepsmanager Regie, HTM Personenvervoer N.V.


11.50 uur

Wisselen van zaal


11.55 uur

 

 

 

 

 

 

 

Praktijkgerichte workshops B1 – B2 – B3-B4 MAAK UW KEUZE

B1 – Interactieve sessie – Max. 20 personen

Pim Boh, Teamleider KCC, ZOwonen


B2: Kan ik een bol.com worden met mijn KCC en dienstverlening?

ronald_kok_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/ronald_kok_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Harriet_van_Asperen_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/Harriet_van_Asperen_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Wat kunnen we leren van grote retail- en logistieke bedrijven die net zoals gemeenten aanvragen krijgen via meerdere kanalen voor producten? We vinden het inmiddels heel gewoon dat we herkend worden bij een tweede bezoek aan hun websites. Deze bedrijven hanteren ‘customer journey’ concepten en zijn op zoek naar hoge nett-promotor-scores voor een nog grotere tevredenheid van hun klanten. Wat kan zo’n ‘customer journey’ concept voor een KCC en dienstverlening betekenen? Bezoek onze workshop en laat u inspireren door uw collega’s uit de gemeente Rotterdam, Assen, Groningen en Emmen die op dit vlak experimenteren.
Facilitators: Ronald Kok, Dataverloskundige en Harriet van Asperen, Data-reisbegeleider, Scamander


B3: Iedereen fluitend aan het werk! In 1 stap

Raymond_van_Hensbergen_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/Raymond_van_Hensbergen_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Intern onderzoek bij Google over het onderscheidend vermogen van succesvolle teams heeft conclusies opgeleverd die ook bruikbaar zijn voor het KCC. Succesvolle teams hebben namelijk twee dingen gemeen: 1) ze delen doelen en 2) de teamleden delen normen en waarden. De Brandheuvels Cultuur Index brengt een cultuur in Beeld: vaak is soms wel 75% van de cultuur prima. Maar ja: die 25% he… Ga met ons mee op cultuur-ontdekkingstocht en leer van de ervaringen van collega’s!
Raymond van Hensbergen, Oprichter, Brandheuvels


B4: Het KCC kan het wel leuker maken. En makkelijker.

Joeri_Coppejans_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/08/Joeri_Coppejans_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Het KCC is vaak de belangrijkste schakel tussen de burger en de gemeente. Maar hoe zorg je dat je altijd goed bent geïnformeerd en iedereen goed kan informeren? Hoe informeer je burgers naar tevredenheid over burgerzaken en vragen binnen het sociaal domein? Hoe zorg je dat deze informatie altijd correct, op maat en volledig is? Wat vang je op in de eerste lijn? Wat handel je telefonisch af? Hoe ga je om met centraal beheer van kennis? Actuele vragen voor het KCC die in deze workshop behandeld worden.
Joeri Coppejans, Manager Information Solutions, Sdu


12.35 uur

Lunchpauze en bezoek stands op de informatiemarkt

Tijdens de middagpauze kunt u gebruik maken van het lopend buffet (broodjeslunch) en heeft u de gelegenheid om te praten met andere deelnemers. Tevens kunt u een bezoek brengen aan de stands.


13.45 uur

Opening middagprogramma door dagvoorzitter


14.00 uur

Keynote
Innovatie en vernieuwing in het KCC

hanneke_stegweg_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/hanneke_stegweg_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />

In deze presentatie vertelt Hanneke over innovatie en vernieuwing aan de hand van haar ervaringen met het opzetten en uitbouwen van een tech startup volgens de lean startup methodiek. Want hoe bedenk je een goed business model voor het terugbrengen van gevonden voorwerpen? In haar zoektocht kwamen ook de nodige logistieke uitdagingen naar voren. Welke lessen KCC professionals hiervan kunnen leren, hoor je in deze presentatie.
Hanneke Stegweg, Oprichter, iLost


14.40 uur

Wisselen van zaal


14.45 uur

 

 

 

 

 

 

 

Praktijkcases C1 – C2 – C3 MAAK UW KEUZE

C1: Samenwerking in het KCC, wat kan ik ermee?

Maury_Duret_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/Maury_Duret_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />inge_van_de_bor_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/inge_van_de_bor_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Veel gemeenten en organisaties worstelen ermee hoe vakafdelingen en KCC dichter bij elkaar te brengen. We constateren verbeterpunten zoals het tijdig terugbellen van klanten, goed agendabeheer, het delen van informatie met het KCC. Het lijkt zo logisch dat dit goed geregeld zou moeten zijn, maar waarom blijkt in de praktijk niets minder waar te zijn? Binnen de gemeente Weert worden in samenwerking met Loo van Eck momenteel veel concrete stappen gezet om het KCC beter te positioneren, kwaliteitsslagen te maken en te investeren in een goede samenwerking en meer wederzijds begrip. In deze inspirerende en interactieve presentatie geven wij tips en laten wij zien hoe een presentatie, interne media en het stimuleren van gewenst gedrag zijn opgepakt  bij de gemeente Weert.
Maury Duret, Coördinator KCC, Gemeente Weert en Inge van de Bor, Communicatieadviseur, Loo van Eck


C2: Klantreizen en het KCC

leonie_brouwer_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/leonie_brouwer_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Dienstverlening zit steeds meer in de haarvaten van de organisatie. Mensen staan centraal, of het nu gaat om verhuizen, ondernemen, reizen of wonen. Maar hoe richt je dienstverlening nu echt in vanuit het perspectief van inwoners en ondernemers? En wat betekent dit voor de inrichting van je gemeentelijke processen? In deze workshop nemen we u mee in wat klantreizen kunnen betekenen voor uw dienstverlening aan inwoners en ondernemers.
Leonie Brouwer, Projectleider Kenniscentrum Dienstverlening, KING


C3: Whatsapp als dienstverleningskanaal

marcel_conte_spreker_ckc_seminarshttp://www.kcc-congres.nl/kcc/wp-content/uploads/2016/06/marcel_conte_spreker_ckc_seminars.jpg 202w" />Gemeenten hebben via verschillende communicatiekanalen contact met inwoners en ondernemers, via de balie, via de telefoon en via de website. Steeds meer gemeenten experimenteren met de toevoeging van sociale media kanalen zoals Twitter en Whatsapp aan hun klantcontactstrategie. Deze workshop gaat specifiek in op de praktijkervaringen bij gemeenten met Whatsapp als dienstverleningskanaal.
Marcel Conté, Accountmanager Kenniscentrum Dienstverlening & 14+netnummer, KING ’


15.15 uur

Pauze en bezoek stands op de informatiemarkt


15.45 uur

Keynote
KCC’ers: Ga kathedralen bouwen!

daan_quakernaat_spreker_ckc_seminarsDe overheid, in het bijzonder gemeenten zijn de afgelopen jaren erg druk geweest. Het moet integraal en decentraal,  met meer  participatie en gedeelde verantwoordelijkheden. Tegelijk viert het controle-denken hoogtij. Het moet doelmatig en transparant. Maar, burgers en innovatie luisteren niet ndaan_quakernaat_boek_ckc_seminarsaar structuren en passen zich niet aan, ze zoeken een vruchtbaardere bodem. “Ga kathedralen bouwen” laat zien hoe mensen in de middeleeuwen uit het niets een kathedraal bouwde. Niet door vooraf een blauwdruk te maken, maar door gewoon te beginnen. Door te experimenteren en te leren van hun fouten. Dat is die vruchtbare bodem die we zoeken.
Daan Quakernaat, Spreker en Inspirator

Het boek ‘Ga kathedralen bouwen’ van Daan Quakernaat kunt u voor slechts € 10,- kopen en laten signeren op de expositie


16.30 uur

Afsluiting door de dagvoorzitter; borrel en boeksigneersessie Daan Quakernaat op de expositie

Weergaven: 257

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden