Taken vanuit DIV naar het KCC of structureel nauwer samenwerken?

Op het moment dat het KCC het kanaal telefonie beheerst en de informatiehuishouding op orde heeft, wat is dan volgens jullie de beste manier om DIV en het KCC elkaar te laten versterken? Optie één is het overdragen van kennis en taken om vervolgens weer apart van elkaar de taak uit te voeren. Optie twee is structureel intensiever samenwerken. Die laatste optie kom ik nog niet heel vaak tegen, maar kijkend naar de veranderende rol van beide afdelingen is het op de lange termijn in mijn ogen verstandig om in een vroeg stadium samen op te trekken. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Weergaven: 827

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik zou vooral intensief gaan samenwerken. De inrichting van de informatiehuishouding zou ik wel als een hoofdtaak van DIV beschouwen en vooral ook zo laten. De baseline informatiehuishouding gemeente geeft daarvoor een goed advies. Samenwerken met andere disciplines (kcc; prceseigenaren) zal meer als voorheen noodzakelijk zijn.

Uiteindelijk gaat het er voor iedereen (DIV ; KCC en burger) om dat alle informatie "in goede geordende staat is, en blijft" en ook nog makkelijk terug te vinden is.

Wil je meters maken dan ben ik van mening dat iedereen er baat bij heeft dat iemand (wat mij betreft DIV) daarin de leidende afdeling is. Intensief multidisciplinair overleg vooraf leidt nogal eens een keer tot "veel praten en weinig concreets". Maak een goed voorstel; bespreek het met het KCC en pas het naar behoefte van KCC aan zonder de grote lijn uit het oog te verliezen.    

@Robert, zie ook deze link naar de eerdere gedachtewisseling op dit onderwerp.

Misschien ook nog een idee om regionaal samen te werken, zie deze link.

@Henk Volgens mij is intensieve ook de enige goede en toekomstbestendige oplossing. De focus van DIV verschuift van uitvoerend naar faciliterend en dat vereist een veelvoud aan competenties, waaronder ook archiefkennis. Door nu al samen op te trekken en de dienstverlening vanaf dag 1 voorop te stellen ontstaat er nooit een misverstand: bij alles wat we doen ligt de focus op het verbeteren van onze dienstverlening.

@Yvonne Bedankt voor je links!

Vandaag is Novostar bij ons geweest om hierover een presentatie te houden. Hoe je het ook went of keert alle sheeft te maken met de inrichting van je organisatie en de visie die men heeft. Er zijn geen verkeerde inrichtingen. Maar wat zij wel hebben mee gegeven is om ook eens te kijken bij niet overheidinstanties. Want daar betsaan KCC al veel langer dan bij de lokale overheid. info novostar: 013-5944730 www.novostar.nl

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden