In 's-Hertogenbosch zijn wij bezig met het implementeren van het Zaakgericht Werken. De techniek biedt ons de mogelijkheid om vanuit het zaaksysteem ook rapportages te generen. Dat kan handig zijn voor medewerkers en managers om overzicht en inzicht te krijgen over het reilen en zeilen op de eigen werkzaamheden, die van de afdeling of zelfs van de hele organisatie.

 

Wij willen echter niet met iedere afdeling afzonderlijk gaan bekijken aan welke rapportages zij behoefte hebben. Wij willen een generieke set aan rapportages aanbieden en daar moeten zij het voorlopig mee doen. Dat klinkt heel star en rechtlijnig met de nodige risico's voor het draagvlak, maar dat is wel nodig om de strakke deadlines te halen.

 

Nu is mij gevraagd om een lijst te maken van rapportages die wij generiek aan zouden moeten bieden. Mijn vraag aan jullie is dus als volgt: Welke rapportages stellen jullie i.h.k.v. zaakgericht werken beschikbaar aan de gebruikers? Wat zou er in mijn lijstje kunnen/moeten?

 

Weergaven: 466

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Marco

Nadat wij 4 jaar geleden het zaakgericht werken hebben ingevoerd was de vraag tot op heden naar managementrapportages beperkt. Inmiddels neemt de vraag toe. Recentelijk zijn we gestart met het inrichten van een rapporttool die zo generiek mogelijk is. Ik vewacht dat we eind februari de rapportages kunnen aanbieden.

Overigens de standaard rapportages die in het zaaksysteem werden aangeboden voldeden niet en worden tot op heden niet gebruikt.

We zullen komen tot ongeveer 3 rapporten

- 2 stuks van zaaktypes met aantallen en resultaat (bijv. gegrond en ongegrond.

- 1 uitgebreid rapportage met meerdere selectiemogelijkheden zoals

  organisatieeenheid

  periode

  zaaktype

Deze laatste rapportage geeft inzicht welke zaken nog in behandeling zijn met specifiek informatie over de status.

 

Wij zijn ook bezig met een managementdashbord waarin alle rapportages van de verschillende systemen bij elkaar komen en gepresenteerd wordt op intranet. Bijvoorbeeld aantal zaken, bezoeken, meldingen in topdesk etc. De ontwikkeling hiervan gaat zeer traag

 

De rapportages in Verseon van ons kunnen wij indien gewenst ter beschikking stellen of zijn bij Circle te verkrijgen.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden