Veel gemeentes zijn druk hun dienstverlening te digitaliseren. Hierbij vormen ze ook digitale dossiers, vaak in hun zaakdossiers. De zaaksystemen zijn vaak van goede bewaar- en vernietigingsfunctionaliteit voorzien.
Voor de lang te bewaren dossiers zoeken veel gemeentes naar manieren om aan te sluiten bij een e-depot of mogelijkheden deze zelfstandig in te richten. Voor kleinere gemeentes lijkt aansluiten bij een bestaand e-depot de meest kosten-efficiente oplossing.
Ik ben benieuwd of er op Breed ook voorbeelden zijn voor de prijsmodellen die in samenwerkingsverbanden of bij commerciële partijen worden gehanteerd.
Voor een analoge archief betalen we vaak per strekkende meter, de opvragingen en ontsluiting en ook de inspectie. Gaat dat zometeen naar TB, elektronische opvragingen etc?
Wie heeft hier voorbeelden voor? De exacte prijzen zijn voor mij niet zo spannend, ik ben vooral benieuwd naar het model erachter.
Groeten,
Karel Baas
Tags:
-
▶ Hierop reageren