Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'gemeenten' (38)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Grenscorrectie

Beste collega's, Onze gemeente heeft te maken met een grenscorrectie en vanuit DIV ben ik hierbij betrokken. Het gaat hierbij om een grens…

Begonnen door Mariska Tebbenhof

1 28 Jan 2016
Antwoord van Yvonne Welings

Mijnoverheid en berichtenbox zetten grote stappen

Bomvol was het afgelopen donderdag 15 oktober 2015 op de gebruikersdag Mijn Overheid in Rotterdam. Er zijn steeds meer afnemers van Mijn ov…

Begonnen door Yvonne Welings

0 18 Okt 2015

Welke selectielijst gebruik ik in de keten ?

Het is zeker tien jaar geleden dat ik voor het eerst hoorde over het begrip keteninformatie tijdens een lezing van Jan Grijpink. Kenmerk zo…

Begonnen door Yvonne Welings

0 25 Sept 2015

Persoonskaarten: kamervragen, wetgeving, CBG en Mormonen

Bevolkingsregisters en persoonskaarten 1850-1993 In Nederland kennen we vanaf 1 januari 1850 het fenomeen bevolkingsregister, de Burgerlijk…

Begonnen door Yvonne Welings

4 23 Mrt 2015
Antwoord van Yvonne Welings

Overdracht (jeugd)dossiers aan gemeenten

In december 2014 werd een handig en praktisch factsheet gepubliceerd over dossiers van Bureau Jeugdzorg. link Juridisch Kader De overdrach…

Begonnen door Yvonne Welings

4 27 Feb 2015
Antwoord van Yvonne Welings

Steeds meer gemeenten sluiten zich aan bij de Informatieveiligdienst, maar niet alle

De IBD is een gezamenlijk initiatief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KI…

Begonnen door Yvonne Welings

0 4 Nov 2014

Dreigt er administratieve chaos bij gemeenten ?

Voor verschillende mensen in het vakgebied heb ik veel respect . Een daarvan is Boudien Glashouwer, werkzaam bij het PBLC HEC. Al weer een…

Begonnen door Yvonne Welings

0 1 Sept 2014

Verzoeken om informatie en de Wet Dwangsom

Vanochtend was het in al in de ochtendkranten te lezen. Een parkeerder in de gemeente Roermond had een boete ontvangen van 60 euro, maar vr…

Begonnen door Yvonne Welings

1 26 Jun 2014
Antwoord van Yvonne Welings

SIOO onderzoek naar samenwerking van gemeenten

Op http://www.sioo.nl/nl/1973-Bericht.html?id=71 presenteert SIOO een onderzoek naar de groei van samenwerking van gemeenten. Bijzonder rel…

Begonnen door Frans Smit

0 31 Mei 2014

Teruggave of vernietigen dossiers jeugdzorg?

Geef arts en patiënt eigen dossier terug is de titel van de column in de NRC van gisteren, samengesteld door Bart de Koning, die zichzelf p…

Begonnen door Yvonne Welings

15 14 Mei 2014
Antwoord van Marius Jansen

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden