Hoi,

 

ik vroeg me af of er hier ervaringen zijn m.b.t. het zaakgericht werken en de stukken van & naar de OR.

Nu is de OR een onafhankelijk orgaan dat het beheer over zijn archief zelf regelt. Echter; ingekomen instemmingsbesluiten- en initiatieven (adviesverzoeken etc.) dienen wel opgeslagen te worden in een zaaksysteem, lijkt mij.

Deze kunnen dan bij reeds bestaande zaken gevoegd worden, of als nieuwe zaak gerelateerd aan worden aan het hoofdonderwerp. In ieder geval: de communicatie die vanuit de OR bij de gemeente binnenkomt, is wel informatie die bewaard moet blijven. Dit is dan de verantwoordelijkheid van de gemeente, ten behoeve van een beter informatiebehoud.


Hebben mensen hier ervaring mee bij andere gemeenten? Welke zaaktypen worden gebruikt? Wordt er eenzijdig gearchiveerd?

Groeten,

 

Friso

 

Weergaven: 211

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden