In de wet basisregistratie personen van 3 juli 2013 staat onder artikel 3.11 dat het bestuursorgaan dat verantwoordelijk is voor de verstrekking van gegevens gedurende 20 jaar aantekening houdt van deze verstrekking.

Het houden van aantekening wordt ook wel protocollering genoemd. Het is iets anders als de in technische zin loggen van verstrekkingen. Een nadere toelichting die ik gevonden heb spreekt over verstrekkingen die aan afnemers worden gedaan worden geprotocolleerd ongeacht de verstrekkingsvorm. Concreet is mijn vraag of iemand iets meer kan vertellen over die bewaartermijn van 20 jaar, moeten "eenvoudige" verzoeken om inlichtingen uit het GBA (die ook worden verstrekt) nu 20 jaar worden bewaard? In de selectielijst spreekt men voor de categorie verstrekken van inlichtingen nog over 1 jaar na afhandelen.

 

Stom, ik kan er op het internet verder niets concreets over vinden? Kan iemand hier mij wellicht verder helpen?

 

Dank alvast.

 

Ria Mink, Regionaal Archief Rivierenland.

Weergaven: 514

Berichten in deze discussie

Hi Ria,

bijgaand stukje heb ik gevonden bij "Zaalberg antwoordt"

Eveline Bomas

Service Centrum Drechtsteden

Bijlagen:

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden