Hallo vakgenoten, 

Wij zijn momenteel bezig met het digitaliseren van ons webformulier WKPB. In de wet WKPB (zie bijlage) staat dat de gemeente een gewaarmerkt uittreksel moet verstrekken aan de aanvrager. Het uittreksel en het begeleidend schrijven worden bij ons voorzien van een handtekening van het hoofd van de afdeling.

 

Ik heb een aantal vragen:

  • kan voor het archief worden volstaan met een digitaal, niet ondertekend exemplaar van genoemde documenten?
  • wat mij betreft hoeft het begeleidend schrijven niet ondertekend te worden, hoe denken jullie daarover? In deze brief staat geen inhoudelijke informatie.
  • kan het logo van de gemeente op het uittreksel als een waarmerk worden gezien?
  • Het feit dat een afdeling graag print en tekent (ook in gevallen dat dit niet nodig is) verplicht ons als DIV toch niet om een getekend fysiek exemplaar in ons archief te bewaren, of zie ik het verkeerd?
  • Wat ik ook niet begrijp is dat de wet het waarmerken van een uittreksel uit een kadastraal register verplicht maakt. Je kan toch altijd achterhalen of de gegevens afkomstig uit een register autentiek zijn.

Met vriendelijke groet,

 

Najib Houshang (medewerker DIV gemeente Leidschendam - Voorburg.

Weergaven: 252

Bijlagen:

Hierop reageren

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden