De aanvragen voor een rijbewijs worden ook bewaard door de RDW, moet ze dan ook nog 11 jaar bewaard worden door de gemeente zelf ?

Weergaven: 342

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

De eerste aanvraag moet bij de gemeente worden ingediend. In de wet staat lekker ouderwets: bij de burgemeester. 
Het rijexamen wordt afgenomen door het CBR. Dit betekent dat het CBR adviseert bij de eerste aanvraag op basis van een rijvaardigheidstoets. Als de toets positief uitvalt, kan het rijbewijs bij de gemeente worden opgehaald (uitgifte product). Ook de aanvraag tot verlenging moet bij de gemeente worden ingediend. 

op basis de wet zou ik zeggen:

- het aanvraagdossier ligt bij de gemeente.
- het advies (rijvaardigheidstoets / weging afwijzing) ligt als dossier bij het CBR.

Maar waarom zou je nog  zelf archiveren als de aanvragen bij het RDW opvraagbaar zijn ? even afgezien van de wettelijke eisen.

Ik denk dat er een bewijsstuk in het aanvraagdossier aanwezig is opdat het besluit op aanvraag kan worden onderbouwd. Een rijbewijs wordt niet afgegeven omdat een burger zegt bijvoorbeeld de rijvaardigheidstoets heeft gehaald. Er vindt informatie-uitwisseling plaats.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden