Milieudossiers zijn in ons DMS dossiergewijs gearchiveerd. Ons DMS wordt uitgefaseerd. Hier staan lopende vergunningen. Nu willen we voor de stukken mbt WABO/milieu een aantal zaaktypen inrichten in het door ons gebruikte zaaksysteem inclusief DMS. We gaan dus over op zaakgerichte archivering van de milieustukken. Hoe zouden jullie omgaan met deze situatie. De lopende vergunningen overbrengen naar het nieuwe DMS? Of het archief in het oude DMS afsluiten en van de lopende vergunningen een nieuwe zaak starten met verwijzing naar de lopende vergunning in het oude DMS? Ik hoor graag van jullie!
Stefan Heirbaut
Hoi Melina,
Ik heb hier zeker wat aan. Alle reacties zijn meer dan van harte welkom!
Voor ons zit de vraag vooral in het uiteindelijk overbrengen van de gegevens naar een (digitale) archiefbewaarplaats. Hoe te handelen wanneer een lopende vergunning nog in een uitgefaseerd DMS zit en er nieuwe zaken die betrekking hebben op een lopende vergunning worden opgenomen in het DMS van het nieuwe Zaaksysteem.
Melina van der Velden zei:
17 Nov 2020
Yvonne Welings
Dan zou je moeten kiezen voor afsluiting en geen dubbele archivering.
17 Nov 2020
L. Filius
Hoi Stefan,
Als ik het goed gelezen heb beschik je nu al over twee verschillende systemen die je min of meer toegankelijk moet houden, Aan het toegankelijk houden zijn (indirecte) kosten verbonden. Maar wat erger kan zijn dat op enig moment je niet meer bij de informatie kan. Je kan er ook voor kiezen om alle informatie te migreren naar het nieuwe (zaak) systeem. Hiervoor moet je dan wel een goed migratieplan opstellen. Betrek hierbij de leverancier van het nieuwe zaaksysteem, maar vergeet ook niet de gebruiker van de informatie er bij te betrekken.
24 Nov 2020