Goedemiddag,

Een gemeenschappelijke regeling waarin mijn gemeente deelneemt wordt opgeheven. De website  van deze organisatie wordt gearchiveerd, maar ik vroeg me af of ze dat met hun intranet ook zouden moeten doen?

Ik kon hierover geen aanwijzingen voor vinden in selectielijst of elders op breed.

Hoor graag van iemand!

Met vriendelijke groet,

Niels Komen

Weergaven: 534

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wij hebben bij de laatste grote wijziging van ons eigen intranet eerst het oude intranet eenmalig laten archiveren (archiefweb). Dat zou ik in dit geval ook doen. Geeft een beeld van de organisatie intern, lijkt me ook historisch interessant.

Ik sluit me aan bij het antwoord van Maria Willems. Het geeft een beeld van de organisatie, is mogelijk historisch interessant en deze oplossing is praktisch en betaalbaar.

Dank voor jullie reacties. Lijkt me inderdaad een goede oplossing

Met de Adobe-software die je als organisatie waarschijnlijk toch al in huis hebt, kun je een complete website omzetten naar een .pdf-document. Je kunt instellen hoeveel lagen diep en de links binnen de website blijven behouden. Dat .pdf-document kun je vervolgens opslaan in je beheeromgeving. Kost niks en is verbluffend eenvoudig. Overbrenging naar een e-depot is op deze manier bovendien een stuk eenvoudiger dan overbrengen vanuit Archiefweb.

Dat is wel een onderzoekje waard! Bedankt voor het advies

Antwoorden op discussie

RSS

© 2021   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden