"Hoe kun je er als gemeente voor zorgen dat inwoners ook daadwerkelijk gebruik maken van de mogelijkheid tot het doen van een online transactie?" 


Programma

In deze meetup maken we een rondje langs de velden om te inventariseren hoe verschillende gemeenten proberen hun inwoners zo veel mogelijk gebruik te laten maken van online formulieren.
 
Gebruiker Centraal heeft onderzocht waarom formulieren van de ene gemeente beter presteren dan formulieren van andere gemeenten. Hier is een overzicht uitgekomen waar alle gemeenten hun voordeel mee kunnen doen. Arjen Kroes zal in deze meetup ingaan op de uitkomsten van dit onderzoek.   

Om inzichtelijk te maken hoe burgers die online dienstverlening ervaren, voerde de gemeente Heerlen een tool in waarmee burgers direct na het invullen hun ervaring met het betreffende e-formulier kenbaar kunnen maken. Dat leidt tot duidelijkere en toegankelijkere formulieren en daarmee tot een optimale digitale dienstverlening. 

De meetup wordt afgesloten met een lunch

Doelgroep

De meetup is bedoeld voor (beleids)medewerkers die zich bezighouden met de e-formulieren (op de afdelingen communicatie, ict of dienstverlening) en informatiemanagers.

De meetup is ook toegankelijk voor buiten-gemeentelijke deelnemers. Let op: de focus ligt op gemeentelijke context. 

Donderdag 29 oktober Digitale Steden Agenda. Mariaplaats 4D, 3511 LH Utrecht

 

Hosts:
- Gemeente Heerlen
- Gebruiker Centraal
- Digitale Steden Agenda


 

Weergaven: 154

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden