Anne Kuzema

Man

Groningen

Nederland

Profile Information:

About me
Project- en beleidsmedewerker DIV gemeente Groningen

Comment Wall:

  • Bart van Oerle

    Van belang is natuurlijk dat op directie niveau de prioriteiten bepaald worden zodat er ook draagvlak is voor de keuzes die je hierin maakt.

    Als het gaat om quick wins, dan zijn de externe (hoogvolume) dienstverlenende processen het meest aantrekkelijk. Het mes snijdt dan aan meerdere kanten. Door zaakgericht produkten en diensten digitaal aan te bieden met behulp van formulieren op je website verbeter je direct merkbaar de dienstverlening aan burgers en bedrijven voor die produkten.

    Tegelijkertijd heeft dit in de praktijk al aangetoond dat voor die produkten en diensten de hoeveelheid papieren aanvragen fors afneemt. Dat betekent merkbare tijdbesparing bij DIV (post registratie en archivering achteraf).

    Op de derde plaats merk je ook dat een aanvraag die digitaal zaakgericht de organisatie ingeschoten wordt, vaak efficienter en beter afgehandeld kan worden doordat zaakgerichte afhandeling daarin beter faciliteert dan een registratie van een aanvraag in een DMS.

    Maar zoals gezegd. Er kunnen natuurlijk hele andere actuele knelpunten binnen de organisatie spelen die andere prioriteiten rechtvaardigen.