Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Binnen onze kennisintensieve organisatie bied je ondersteuning operationele processen waarbij je veel contact hebt met collega’s van andere afdelingen. Je krijgt inzicht in unieke en historische stukken van de organisatie. Iets voor jou? Reageren kan tot en met 26 augustus.
Bijna vakantie... tijd om te ontspannen en wellicht om ook stil te staan bij je huidige baan. In mijn team komt plek voor een #toezichthouder#archiefinspecteur#informatiemanager#Eindhoven. Herken je je in onderstaande beschrijving? Neem dan contact met me op. Gaan we samen koffie drinken!
Waarom dit (n)iets voor jou is. · Je hebt niet zo veel met geschiedenis Mmm… dat is inderdaad een minpuntje, maar niet getreurd. We houden ons niet alleen bezig met historische schatten uit het verleden. Als adviseur Informatiebeheer bij het archief zorg je ervoor dat gemeenten hun informatiehuishouding op orde hebben. Naast mensen, middelen en gebouwen is een gemeente afhankelijk van de informatie die men beheert. Hoe belangrijk is het dat bij het instorten van een parkeergarage de bouwtekeningen snel boven tafel komen? Of dat de burger zelf kan beoordelen of de besluitvorming in zijn gemeente over het zwembad juist is verlopen? Jouw taak doet er toe, want je helpt gemeenten om hun informatie juist te bewaren en deze toegankelijk te maken voor burgers. Dit doe je door op pad te gaan en hun archieven te controleren. Je moet dus wel van puzzelen houden.
· Je hebt het graag goed geregeld Een gespreid bedje zogezegd… Tja, qua arbeidsvoorwaarden is dat inderdaad het geval, qua werkprocessen nog niet. We zijn de organisatie opnieuw aan het opbouwen. Bij het RHCe werken we met een jong team van 21 mensen. Je krijgt veel ruimte om mee te denken hoe het anders en beter kan. Het RHCe is een van de grotere archiefdiensten in Nederland. We werken voor 20 gemeenten en 14 zogenaamde Openbaar Lichamen (zoals de GGD en de Veiligheidsregio) in Zuidoost Brabant. We controleren of zij hun informatie op orde hebben door audits te verrichten. Als je bij ons komt werken is geen dag saai, je ontwikkelt je in rap tempo tot deskundige. Heb je niet de juiste WO of HBO-papieren? Dan bieden we je aan een opleiding te gaan volgen op onze kosten. Heb je die papieren al, dan doen we je een aantrekkelijk salarisaanbod!
· Je werkt graag alleen Wij ook, daarom gebruiken we 2 dagen per week thuis om audits en notities verder uit te werken. De andere 3 dagen zitten we bij gemeenten aan tafel om daar audits (archiefcontroles) uit te voeren en zijn we op kantoor om samen met die andere 21 mensen het elke dag een beetje beter te doen. Alleen ga je snel, samen kom je verder. Ons doel is om informatie van de overheid transparant voor burgers te maken. Toegankelijkheid en betrouwbaarheid zijn daarbij sleutelwoorden. Ook helpen we mensen meer te weten te komen over hun eigen geschiedenis en die van de regio Zuidoost Brabant.
Interesse? Stuur me een berichtje j.louwers-smeets@rhc-eindhoven.nl
Bij Ons Middelbaar Onderwijs hebben we een vacature voor een medewerker documentaire informatievoorziening. We zitten aan het begin van een transitie van de ouderwetste manier waarop een afdeling DIV werkt naar een modernere manier. We zoeken iemand die het leuk vindt om daarin mee te gaan!
Ben jij een beleidsmedewerker/projectleider die uitstekend kan coördineren en die affiniteit heeft met ICT en een onderwerp als overstromingsrisico’s? Solliciteer dan nu! https://dlrs.info/hOxD01N
Heb jij een passie voor erfgoed? Weet jij wat er nodig is om de materiële staat van onze gehele fysieke collectie te waarborgen? Heb je oog voor en kennis van die vakinhoudelijke aspecten, maar ben je juist goed in het bewaren van het overzicht? Bekijk je jouw vak graag in het grotere perspectief van het hele diensten- en takenpakket van een archief? Ben je sterk in het uitzetten, begeleiden en beoordelen van restauratie- of conserveringstrajecten en -opdrachten? Ben jij een teamspeler en neem je alle betrokkenen mee? Dan zoeken wij jou!
Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. En jouw nieuwe baan staat helemaal in hun dienst. Samen met je collega’s adviseer je het management en bestuur over verbeteringen en stemt dit af met alle betrokkenen.
Als projectleider ben je primair verantwoordelijk voor de realisatie van projectresultaten en voor aansturing van een of meerdere projecten op het gebied van digitale archivering. Je zorgt er verder voor dat de archiefdienst een professioneel expertisecentrum op het gebied van digitaal archiveren is. Je geeft voorlichting en biedt informatie over nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot digitale archivering aan de aangesloten overheden. Je ondersteunt bij digitale archivering en bij de inrichting van een duurzame informatievoorziening bij de aangesloten organisaties (‘archivering by design’). Je ondersteunt bij de uitvoering van privacywetgeving door functionarissen gegevensbescherming, onder andere bij de inrichting van systemen (‘privacy by design’). Je draagt bij aan de rol van de archiefdienst in een open overheid en actieve openbaarheid. Je draagt bij aan het beheer van de door de archiefdienst beheerde digitale archieven (e-depot).
Wat vragen wij?
HBO/WO werk- en denkniveau
Opleiding op het gebied van informatiewetenschap, informatiekunde of data science.
Kennis van archivering en de bijbehorende instrumenten.
Bekend met informatiesystemen en ontwerpprocessen bij archiefvormers.
Faye
Senior Registrator Informatiehuishouding, AIVD
Binnen onze kennisintensieve organisatie bied je ondersteuning operationele processen waarbij je veel contact hebt met collega’s van andere afdelingen. Je krijgt inzicht in unieke en historische stukken van de organisatie. Iets voor jou? Reageren kan tot en met 26 augustus.
22 Jul 2022
Yvonne Welings
- Vacature Vakgroepmanager Openbaarheid en Informatiebeheer - Aardoom...
- Vacature Vakgroepmanager Architectuur - Aardoom & de Jong (aard...
- Vacature i-Afdelingsmanager Beleid en Kaders - Aardoom & de Jon... Amsterdam
- Vacature Manager informatievoorziening en IT - Gemeente Schiedam - ... Schiedam
25 Jul 2022
Yvonne Welings
https://www.culturele-vacatures.nl/2022/07/dordrechts-museum-studie...
25 Jul 2022
Yvonne Welings
Functioneel beheerder 32-36 uur per week - Werken in Gelderland
26 Jul 2022
Yvonne Welings
- Junior systeembeheerder Microsoft365 (32-36 uur) (werkeninwestbraba...
- Functioneel beheerder Zaaksysteem (32-36 uur) (werkeninwestbrabant.nl)
- Gegevensmakelaar/ koppelingenbeheerder (werkeninwestbrabant.nl)
- Geo Coördinator (werkeninwestbrabant.nl)
- Informatieadviseur 36 uur per week (werkeninwestbrabant.nl)
27 Jul 2022
Yvonne Welings
Senior informatieadviseur Bedrijfsvoering (amersfoort.nl)
31 Jul 2022
Jolanda Louwers-Smeets
Bijna vakantie... tijd om te ontspannen en wellicht om ook stil te staan bij je huidige baan. In mijn team komt plek voor een #toezichthouder #archiefinspecteur #informatiemanager #Eindhoven. Herken je je in onderstaande beschrijving? Neem dan contact met me op. Gaan we samen koffie drinken!
Waarom dit (n)iets voor jou is.
· Je hebt niet zo veel met geschiedenis
Mmm… dat is inderdaad een minpuntje, maar niet getreurd. We houden ons niet alleen bezig met historische schatten uit het verleden. Als adviseur Informatiebeheer bij het archief zorg je ervoor dat gemeenten hun informatiehuishouding op orde hebben. Naast mensen, middelen en gebouwen is een gemeente afhankelijk van de informatie die men beheert. Hoe belangrijk is het dat bij het instorten van een parkeergarage de bouwtekeningen snel boven tafel komen? Of dat de burger zelf kan beoordelen of de besluitvorming in zijn gemeente over het zwembad juist is verlopen? Jouw taak doet er toe, want je helpt gemeenten om hun informatie juist te bewaren en deze toegankelijk te maken voor burgers. Dit doe je door op pad te gaan en hun archieven te controleren. Je moet dus wel van puzzelen houden.
· Je hebt het graag goed geregeld
Een gespreid bedje zogezegd… Tja, qua arbeidsvoorwaarden is dat inderdaad het geval, qua werkprocessen nog niet. We zijn de organisatie opnieuw aan het opbouwen. Bij het RHCe werken we met een jong team van 21 mensen. Je krijgt veel ruimte om mee te denken hoe het anders en beter kan. Het RHCe is een van de grotere archiefdiensten in Nederland. We werken voor 20 gemeenten en 14 zogenaamde Openbaar Lichamen (zoals de GGD en de Veiligheidsregio) in Zuidoost Brabant. We controleren of zij hun informatie op orde hebben door audits te verrichten. Als je bij ons komt werken is geen dag saai, je ontwikkelt je in rap tempo tot deskundige. Heb je niet de juiste WO of HBO-papieren? Dan bieden we je aan een opleiding te gaan volgen op onze kosten. Heb je die papieren al, dan doen we je een aantrekkelijk salarisaanbod!
· Je werkt graag alleen
Wij ook, daarom gebruiken we 2 dagen per week thuis om audits en notities verder uit te werken. De andere 3 dagen zitten we bij gemeenten aan tafel om daar audits (archiefcontroles) uit te voeren en zijn we op kantoor om samen met die andere 21 mensen het elke dag een beetje beter te doen. Alleen ga je snel, samen kom je verder. Ons doel is om informatie van de overheid transparant voor burgers te maken. Toegankelijkheid en betrouwbaarheid zijn daarbij sleutelwoorden. Ook helpen we mensen meer te weten te komen over hun eigen geschiedenis en die van de regio Zuidoost Brabant.
Interesse? Stuur me een berichtje j.louwers-smeets@rhc-eindhoven.nl
1 Aug 2022
Yvonne Welings
Scrum master (tijdelijke opdracht) | VNG
1 Aug 2022
Yvonne Welings
Opvolger voor Raymond Alexander/ Common ground gezocht.
Afscheid Raymond Alexander, manager VNG Realisatie - BREED - over d...
1 Aug 2022
Martie Coolen
Deze mooie uitdagende functie is binnenkort beschikbaar! Solliciteren kan tot en met 21 augustus.
Adviseur Documentaire Informatievoorziening - Gemeente Berkelland
4 Aug 2022
Yvonne Welings
- Medewerker Digitale Archivering (werkeninwestbrabant.nl) Steenbergen
- Informatievoorziening architect (36 uur per week) (werkeninwestbrab... Oosterhout
-
8 Aug 2022
Job Nijssen
Bij het Historisch Centrum Limburg zijn we op zoek naar een Adviseur Archieven & Collecties (1,0 fte)!
10 Aug 2022
R. de Bekker-Bloks
Bij gemeente Meierijstad zijn we op zoek naar een informatiespecialist.
Kijk voor de volledige vacature op:
https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/33111/gemeente-meierijstad/i...
12 Aug 2022
Eline Doelman
Gemeente De Bilt heeft twee leuke vacatures. We zijn op zoek naar een Recordmanager en een Archiefmedewerker.
17 Aug 2022
Yvonne Welings
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/teamleider-unit-wet-op...
17 Aug 2022
Eva Bestter
Bij Ons Middelbaar Onderwijs hebben we een vacature voor een medewerker documentaire informatievoorziening. We zitten aan het begin van een transitie van de ouderwetste manier waarop een afdeling DIV werkt naar een modernere manier. We zoeken iemand die het leuk vindt om daarin mee te gaan!
18 Aug 2022
Yvonne Welings
- https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/11146/inform...
- https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/11133/manage...
- https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/11048/medewe...
18 Aug 2022
Paul van der Linden
Ben jij een beleidsmedewerker/projectleider die uitstekend kan coördineren en die affiniteit heeft met ICT en een onderwerp als overstromingsrisico’s? Solliciteer dan nu! https://dlrs.info/hOxD01N
22 Aug 2022
Yvonne Welings
https://www.binnenlandsbestuur.nl/vacatures/provincie-overijssel/le...
22 Aug 2022
Yvonne Welings
https://vng.nl/vacatures/beleidsmedewerker-digitale-overheid
23 Aug 2022
Yvonne Welings
Leidinggevende Administratie en Digitale Informatievoorziening (ADIV)
Rijksoverheid, Utrecht
https://vacatures.zorgvisie.nl/vacatures/afdelingsmanager/leidingge...
27 Aug 2022
Yvonne Welings
https://zutphen.nl/werken-bij/vacatures/Beleidsmedewerker-Documenta...
27 Aug 2022
Yvonne Welings
Ambassadeurs Aanjaagteam Wet open overheid (tijdelijke opdracht) | VNG
29 Aug 2022
Yvonne Welings
Vacature: Teamleider unit Wet open overheid, Ministerie van Economi...
29 Aug 2022
Yvonne Welings
Lead Realisatie (Informatievoorziening en Digitalisering) (binnenla...
29 Aug 2022
Yvonne Welings
- Senior Adviseur Digitale Transformatie (binnenlandsbestuur.nl)
- Business Process Controller (werkeninwestbrabant.nl)
- Gegevenscoördinator (werkeninwestbrabant.nl)
- Vacature Beleidsmedewerker Informatievoorziening - Gemeente Vijfhee...
5 Sept 2022
R. de Bekker-Bloks
Gemeente Meierijstad is naast een Informatiespecialist ook op zoek naar een Informatieadviseur! Heb je interesse in een van deze twee functies, kijk dan op: https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/11242/advise...
en
https://vacatures.werkeninnoordoostbrabant.nl/vacature/11146/inform...
6 Sept 2022
Yvonne Welings
Werken voor Midden-Brabant | Medewerker documentaire informatievoor...
6 Sept 2022
Yvonne Welings
https://gemeentevelsen.easycruit.com/vacancy/3000847/222589?iso=nl
Beleidsmedewerker informatie gemeente Velsen
6 Sept 2022
Joost Salverda
BHIC zoekt: enthousiaste specialist beheer en behoud
Heb jij een passie voor erfgoed? Weet jij wat er nodig is om de materiële staat van onze gehele fysieke collectie te waarborgen? Heb je oog voor en kennis van die vakinhoudelijke aspecten, maar ben je juist goed in het bewaren van het overzicht? Bekijk je jouw vak graag in het grotere perspectief van het hele diensten- en takenpakket van een archief? Ben je sterk in het uitzetten, begeleiden en beoordelen van restauratie- of conserveringstrajecten en -opdrachten? Ben jij een teamspeler en neem je alle betrokkenen mee? Dan zoeken wij jou!
De volledige vacaturetekst vind je hier: https://www.bhic.nl/over-ons/vacatures
8 Sept 2022
Yvonne Welings
https://tweakers.net/carriere/it-banen/493272/senior-beleidsmedewer...
9 Sept 2022
Yvonne Welings
https://www.veenendaal.nl/info-over-de-gemeente/vacatures/vacature-...
12 Sept 2022
Yvonne Welings
Teammanager Informatiebeheer (binnenlandsbestuur.nl) Zoetermeer
12 Sept 2022
Yvonne Welings
Senior Adviseur Digitale Transformatie - Werken bij Zoetermeer
13 Sept 2022
Yvonne Welings
Gemeente Vlissingen: Vacature
14 Sept 2022
Anja Beving
Vacature in de groene gemeente Tynaarlo; Wie komt ons team versterken om de ambitie van open gemeentelijke overheid waar te maken.
https://www.vooruitindrenthe.nl/vacatures/4b89b4a1-b7a8-4ea6-a5e6-b...
14 Sept 2022
Yvonne Welings
Vacature bij ABG gemeenten
https://werkenbijabg.nl/vacatures/strategisch-informatieadviseur/
16 Sept 2022
Yvonne Welings
Wat een leuke baan, wie solliciteert?
Tactisch adviseur informatiehuishouding
https://werkenbij.tweedekamer.nl/vacatures/tactisch-adviseur-inform...
16 Sept 2022
Yvonne Welings
Werken voor Midden-Brabant | Gegevenscoördinator - Gemeente Hilvare...
19 Sept 2022
Ad de Bruijne
Vacature Universiteit Utrecht: recordmanager
De afdeling Documentbeheer en Archief (DB&A) van Universiteit Utrecht (UU) is met spoed op zoek naar een recordmanager (0,8-1.0 fte).
Recordmanager (0,8 - 1,0 fte) - Werken bij de Universiteit Utrecht ...
19 Sept 2022
Yvonne Welings
Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. En jouw nieuwe baan staat helemaal in hun dienst. Samen met je collega’s adviseer je het management en bestuur over verbeteringen en stemt dit af met alle betrokkenen.
Strategisch informatieadviseur - ABG Gemeenten (werkenbijabg.nl)
19 Sept 2022
Yvonne Welings
- Adviseur informatiebeveiliging (amersfoort.nl)
- Functioneel Beheerder Sociaal Domein (amersfoort.nl)
- Informatiemanager open overheid (amersfoort.nl)
19 Sept 2022
Yvonne Welings
Teammanager Informatiebeheer (binnenlandsbestuur.nl)
Teammanager Informatiebeheer
Heiloo, 32-36 uur per week
19 Sept 2022
Yvonne Welings
Archiefmedewerker - Kenonz
20 Sept 2022
Yvonne Welings
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/medewerker-toezicht-ov...
20 Sept 2022
Yvonne Welings
https://www.werkenvoorrotterdam.nl/vacatures/records-manager-advise...
Recordmanager gemeente Rotterdam
21 Sept 2022
Roland Bisscheroux
Projectleider digitale informatievoorziening
Waterlands Archief
Wat ga je doen?
Als projectleider ben je primair verantwoordelijk voor de realisatie van projectresultaten en voor aansturing van een of meerdere projecten op het gebied van digitale archivering. Je zorgt er verder voor dat de archiefdienst een professioneel expertisecentrum op het gebied van digitaal archiveren is. Je geeft voorlichting en biedt informatie over nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot digitale archivering aan de aangesloten overheden. Je ondersteunt bij digitale archivering en bij de inrichting van een duurzame informatievoorziening bij de aangesloten organisaties (‘archivering by design’). Je ondersteunt bij de uitvoering van privacywetgeving door functionarissen gegevensbescherming, onder andere bij de inrichting van systemen (‘privacy by design’). Je draagt bij aan de rol van de archiefdienst in een open overheid en actieve openbaarheid. Je draagt bij aan het beheer van de door de archiefdienst beheerde digitale archieven (e-depot).
Wat vragen wij?
Wat bieden wij?
Geïnteresseerd?
Reageer dan vóór 10 oktober door een sollicitatie met CV te sturen naar d.kooij@waterlandsarchief.nl
Vragen over de inhoud van de functie kan je stellen via r.bisscheroux@waterlandsarchief.nl
Sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 17 oktober.
22 Sept 2022
Jean-Luc Rouvroye
Junior medewerker informatiebeheer gemeente Montferland
https://www.werkeningelderland.nl/vacature/75496/junior-medewerker-...
23 Sept 2022
Yvonne Welings
Functioneel beheerder Omgevingswet gemeente Zeist
https://www.werkenbijzeist.nl/vacatures/228603-functioneel-beheerde...
24 Sept 2022
Yvonne Welings
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/programmamanager-toega...
26 Sept 2022