Word lid van deze groep om vacatures te plaatsen (ook voor commerciële partijen!) of om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van nieuwe vacatures.
Wij beheren 3,5 strekkende kilometer archief van overheden, bedrijven en particulieren - en voeren ook werkzaamheden uit voor onze buurgemeente Losser. Dat doet Gemeente Enschede met 8 vaste medewerkers en 30 vrijwilligers, ter aanvulling van dat team zoeken we een Collectiebeheerder Stadsarchief.
Kom je ons helpen met o.a. de verbetering van onze digitale dienstverlening?
Van ‘zaakgericht werken’ word jij enthousiast, zeker wanneer je dit doorvoert in de gehele organisatie.
Wat jij gaat doen als Senior medewerker DIV; Als senior medewerker DIV ben je verantwoordelijk voor de advisering van de klantafdelingen over het optimaliseren van werkwijzen en procedures ten aanzien van (digitale) informatiestromen. Verder:
Adviseer je collega’s over de inrichting en het gebruik van het zaaksysteem (Djuma). Daarbij denk je mee over de doorontwikkeling hiervan.
Werk je samen in verschillende projecten op het gebied van informatievoorziening. Jij trekt de kar in het ontwikkelen en implementeren van het beleid.
Ben je betrokken bij het functioneel beheer en besteed je een klein deel van je tijd aan uitvoerende DIC-werkzaamheden zoals registeren en archiveren.
Wie ben jij?
Jij bent intrinsieke gemotiveerd om te vernieuwen en te verbeteren. Met jouw enthousiasme weet jij jouw collega’s hierin mee te nemen en te overtuigen. Daarnaast is het erg fijn wanneer je;
Een afgeronde, functiegerichte opleiding op hbo of mbo+ niveau, zoals SOD 2 of vergelijkbaar.
Als je ongeveer 3 jaar ervaring meeneemt in een adviserende rol en kennis hebt van digitaal informatiebeheer.
Procesmatig kunt denkenJe hebt interesse of ervaring binnen een gemeentelijk organisatie
Waar kom je te werken?
Als senior medewerker DIV maak je onderdeel uit van het team Documentaire en Facilitaire Dienstverlening (DFD). Dit team bestaat uit 13 medewerkers, waarvan;5 medewerkers DIV2 senior medewerkers DIV (inclusief deze vacature)1 functioneel beheerder1 facilitair coördinator5 bodes1 teamleider.
Het team is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering, deze afdeling is de interne dienstverlener voor de organisatie. Naast het team Documentaire en Facilitaire Dienstverlening bestaat de afdeling uit de teams: Informatisering & Automatisering, Financiën, Bestuurlijk Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.
Wat is ons aanbod? Een dynamische werkomgeving met ruimte voor jouw ideeën en aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Het salaris voor deze functie is afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 3.591 bruto per maand (functieschaal 8 op basis van 36 uur). Daarnaast zijn de overige secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing:
Vakantiedagen volgens CAO
Een vrij besteedbaar Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto jaarsalarisKeuze om deel te nemen aan een collectieve ziektekostenverzekering
Je bouwt pensioen bij ABPJe ontvangt reiskosten van €0.19 p/km
Thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt.
Je kan tijd- en plaats onafhankelijk werken en ontvangt de middelen zoals laptop en telefoon om dit te kunnen doen.
Meer informatie? Vragen over de functie en over de procedure kun je stellen aan Joyce Prak, P&O Adviseur, Marga van Aalderen (teamleider) of Rick Reinders (Recruiter).
Wil jij een bijdrage leveren aan de versterking van het kennisfundament onder het politieke debat, dan is deze vacature bij de Tweede Kamer misschien iets voor jou. Wij zoeken een informatiespecialist bij de Dienst Analyse en Onderzoek.
Gemeente Hellendoorn zoekt voor het onderdeel Documentaire Informatievoorziening (DIV) in het team Dienstverlening en Informatisering een medewerker informatiebeheer (18 uur).
Als medewerker Interbestuurlijk Toezicht informatie- en archiefbeheer werk je aan het houden van toezicht op het gebied van informatie- en archiefbeheer bij gemeenten, intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en het Waterschap Limburg. Het toezicht draagt bij aan de versterking van de kwaliteit van ons lokaal openbaar bestuur. Je vult je toezichthoudende rol in vanuit je analytisch vermogen, no-nonsense mentaliteit en een verbindende en tegelijkertijd oplossingsgerichte instelling. Hiervoor beschik je over actuele en gedegen kennis van informatie- en archiefbeheer, met een accent op digitalisering bij overheden.
Zin om een team in opbouw te versterken? Zin om het informatiebeheer bij een van de grootste zorginstellingen van Nederland op een hoger niveau te brengen? Zin om te werken bij een organisatie die tot de top 20 van de wereld behoort in haar branche?
Mocht je denken: "Ja daar heb ik zin in..." dan is onderstaande functie iets voor jou.
Gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een (junior) adviseur informatiebeheer (let op: reageren t/m 20-2!) en een functioneel beheerder van o.a. het zaak- en archiefsysteem (reageren t/m 7-3)
Bij Regionaal Archief Tilburg zijn we op zoek naar een medewerker digitale dienstverlening voor 32 uur per week. Een afwisselende baan, waarbij je veel met collega's samenwerkt én in contact staat (online en offline) met onze bezoekers. Reageren kan tot 14 maart.
Defensie zoekt een adviseur informatiehuishouding en een junior adviseur informatiebeheer. Heb je interesse? Dan kun je via de site Werken bij de overheid direct reageren.
De gemeente Borne zoekt een zeer ervaren archiefbewerker / -inventarisator voor het projectmatig bewerken van een groot aantal strekkende meters semi-statische dossiers binnen het archiefblok 1961-2000.
Het betreft enerzijds het opschonen van te vernietigen dossiers en stukken, anderzijds het inventariseren van de permanent te bewaren analoge dossiers. De inventarisatie vindt plaats in de applicatie Mais-Flexis. De werkzaamheden worden uitgevoerd onder toezicht van en in nauwe samenwerking met de gemeentearchivaris.
Vacature: medewerker digitale informatiehuishouding bij de Tweede Kamer
Als medewerker digitale informatiehuishouding kom je te werken bij het Programma Verbetering Informatiehuishouding dat onderdeel is van het CIO Office. Je gaat de diensten binnen de Tweede Kamer ondersteuning bieden bij het optimaliseren van hun informatiehuishouding en hen helpen bij het behandelen van informatieverzoeken. Snap jij als geen ander het belang van informatie voor de organisatie? Dan is deze rol iets voor jou!
Kun jij enthousiast over je vakgebied vertellen en anderen inspireren?
We zijn op zoek naar docenten die naast hun eigen baan in het werkveld informatiemanagement les willen geven bij ons opleidingsinstituut om hun kennis en ervaring met anderen te delen.
Yvonne Welings
Gemeente Leiden zoekt een Auditor Archieven/ Archiefinspecteur (gem...
31 Jan 2022
Ria Mink-Gijzen
De gemeente Rhenen zoekt een medewerker digitale informatie.
Wat doe je als medewerker digitale informatie?
Je specifieke rol ligt in het realiseren van verbeteringen en oplossingen op het brede terrein van het digitale informatiebeheer.
Jouw kerntaak is het handen en voeten geven aan ontwikkelpunten van een ‘Verbeterplan informatiebeheer Rhenen 2022-2025’; waaronder:
Voor meer informatie: op de website van gemeentebanen.
1 Feb 2022
Mieke IJsselmuiden
Wij beheren 3,5 strekkende kilometer archief van overheden, bedrijven en particulieren - en voeren ook werkzaamheden uit voor onze buurgemeente Losser. Dat doet Gemeente Enschede met 8 vaste medewerkers en 30 vrijwilligers, ter aanvulling van dat team zoeken we een Collectiebeheerder Stadsarchief.
Kom je ons helpen met o.a. de verbetering van onze digitale dienstverlening?
Lees de vacature op onderstaande link: https://www.enschede.nl/bestuur/werken-bij-gemeente-enschede/vacatu...
3 Feb 2022
Yvonne Welings
Specialist informatie- en archiefbeheer
Gemeente Schagen
https://vacatures.werkeninnoordhollandnoord.nl/vacature/4545/specia...
3 Feb 2022
Yvonne Welings
Collectiebeheerder Stadsarchief | Gemeente Enschede
6 Feb 2022
Yvonne Welings
Werken In Noordoost Brabant | MogelijkMaker / Coördinator I&A -...
Vacature: Informatiespecialist, Ministeries van Economische Zaken e...
6 Feb 2022
Yvonne Welings
Programmasecretaris Agenda Digitale Veiligheid (36 uur) | VNG
7 Feb 2022
Rick Reinders
Senior Medewerker Documentaire Informatie Voorziening
Van ‘zaakgericht werken’ word jij enthousiast, zeker wanneer je dit doorvoert in de gehele organisatie.
Wat jij gaat doen als Senior medewerker DIV;
Als senior medewerker DIV ben je verantwoordelijk voor de advisering van de klantafdelingen over het optimaliseren van werkwijzen en procedures ten aanzien van (digitale) informatiestromen. Verder:
Wie ben jij?
Jij bent intrinsieke gemotiveerd om te vernieuwen en te verbeteren. Met jouw enthousiasme weet jij jouw collega’s hierin mee te nemen en te overtuigen. Daarnaast is het erg fijn wanneer je;
Waar kom je te werken?
Als senior medewerker DIV maak je onderdeel uit van het team Documentaire en Facilitaire Dienstverlening (DFD). Dit team bestaat uit 13 medewerkers, waarvan;5 medewerkers DIV2 senior medewerkers DIV (inclusief deze vacature)1 functioneel beheerder1 facilitair coördinator5 bodes1 teamleider.
Het team is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering, deze afdeling is de interne dienstverlener voor de organisatie. Naast het team Documentaire en Facilitaire Dienstverlening bestaat de afdeling uit de teams: Informatisering & Automatisering, Financiën, Bestuurlijk Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.
Wat is ons aanbod?
Een dynamische werkomgeving met ruimte voor jouw ideeën en aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Het salaris voor deze functie is afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 3.591 bruto per maand (functieschaal 8 op basis van 36 uur). Daarnaast zijn de overige secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing:
Meer informatie?
Vragen over de functie en over de procedure kun je stellen aan Joyce Prak, P&O Adviseur, Marga van Aalderen (teamleider) of Rick Reinders (Recruiter).
7 Feb 2022
Yvonne Welings
- Functioneel applicatiebeheerder Key2Financiën (binnenlandsbestuur.nl)
- Adviseur Informatiebeheer (binnenlandsbestuur.nl)
- Consultant digitale transformatie (binnenlandsbestuur.nl)
7 Feb 2022
Yvonne Welings
Programmamanager Digitale Toegankelijkheid (24 uur) - Het Utrechts ...
9 Feb 2022
Yvonne Welings
Het Zeeuws Archief heeft drie vacatures:
10 Feb 2022
Yvette Molkenboer
Wil jij een bijdrage leveren aan de versterking van het kennisfundament onder het politieke debat, dan is deze vacature bij de Tweede Kamer misschien iets voor jou. Wij zoeken een informatiespecialist bij de Dienst Analyse en Onderzoek.
10 Feb 2022
Anthony van der Wulp
Gemeente Hellendoorn zoekt voor het onderdeel Documentaire Informatievoorziening (DIV) in het team Dienstverlening en Informatisering een medewerker informatiebeheer (18 uur).
11 Feb 2022
Yvonne Welings
Als medewerker Interbestuurlijk Toezicht informatie- en archiefbeheer werk je aan het houden van toezicht op het gebied van informatie- en archiefbeheer bij gemeenten, intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en het Waterschap Limburg. Het toezicht draagt bij aan de versterking van de kwaliteit van ons lokaal openbaar bestuur.
Je vult je toezichthoudende rol in vanuit je analytisch vermogen, no-nonsense mentaliteit en een verbindende en tegelijkertijd oplossingsgerichte instelling. Hiervoor beschik je over actuele en gedegen kennis van informatie- en archiefbeheer, met een accent op digitalisering bij overheden.
Medewerker Interbestuurlijk Toezicht (IBT) informatie- en archiefbe...
11 Feb 2022
Yvonne Welings
Coördinator erfgoed en digitaal archief
Standplaats: Breda
Niveau: HBO
Plaatsingsdatum: 11-02-2022
Coördinator erfgoed en digitaal archief | Waterschap Brabantse Delta
14 Feb 2022
Yvonne Welings
AI Specialist - Gemeente Amsterdam
15 Feb 2022
Sebas van Hemert
Zin om een team in opbouw te versterken? Zin om het informatiebeheer bij een van de grootste zorginstellingen van Nederland op een hoger niveau te brengen? Zin om te werken bij een organisatie die tot de top 20 van de wereld behoort in haar branche?
Mocht je denken: "Ja daar heb ik zin in..." dan is onderstaande functie iets voor jou.
Pagina's - DIV medewerker (werkenbijumcutrecht.nl)
15 Feb 2022
Yvonne Welings
https://www.inspectie-oe.nl/de-inspectie-overheidsinformatie-en-erf...
16 Feb 2022
Yvonne Welings
Ze zijn niet aan te slepen…..
https://www.amsterdam.nl/vacature/externe-vacatures/2022/week-7-(14-feb-18-feb)/toezichthouder-informatiebeheer/
16 Feb 2022
Ludwig van Dijk
Ik dacht, laat ik hem hier ook plaatsen!
Informatie Beheer Coordinator
17 Feb 2022
Olga Minkema
Team Toezicht en advies van Gemeentearchief Gooise Meren en Huizen zoekt een archiefinspecteur/toezichthouder
18 Feb 2022
Yvonne Welings
https://www.regionaalarchieftilburg.nl/home/blog-detail/algemeen/20...
18 Feb 2022
Jarno Vlaming
Gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een (junior) adviseur informatiebeheer (let op: reageren t/m 20-2!) en een functioneel beheerder van o.a. het zaak- en archiefsysteem (reageren t/m 7-3)
Adviseur informatiebeheer
Junior adviseur informatiebeheer
Functioneel beheerder
18 Feb 2022
Jojanneke van Zandwijk
Bij Regionaal Archief Tilburg zijn we op zoek naar een medewerker digitale dienstverlening voor 32 uur per week. Een afwisselende baan, waarbij je veel met collega's samenwerkt én in contact staat (online en offline) met onze bezoekers. Reageren kan tot 14 maart.
Lees meer op onze site
18 Feb 2022
Alex l'Ami
Defensie zoekt een adviseur informatiehuishouding en een junior adviseur informatiebeheer. Heb je interesse? Dan kun je via de site Werken bij de overheid direct reageren.
Voor de vacature junior adviseur informatiebeheer: https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/junior-adviseur-inform...
Voor de vacature adviseur informatiehuishouding: Vacature: Adviseur Informatiehuishouding, Defensie, DMO - Werken bi...
21 Feb 2022
Yvonne Welings
https://www.werkenvoornederland.nl/vacatures/digitale-archivering-s...
25 Feb 2022
Yvonne Welings
Integratiespecialist (werkeninwestbrabant.nl)
28 Feb 2022
Yvonne Welings
4 leden Adviescollege openbaarheid en informatiehuishouding
4 leden Adviescollege openbaarheid en informatiehuishouding | Publi...
28 Feb 2022
Jolanda de Jong
Projectarchivaris gezocht!
De gemeente Borne zoekt een zeer ervaren archiefbewerker / -inventarisator voor het projectmatig bewerken van een groot aantal strekkende meters semi-statische dossiers binnen het archiefblok 1961-2000.
Het betreft enerzijds het opschonen van te vernietigen dossiers en stukken, anderzijds het inventariseren van de permanent te bewaren analoge dossiers. De inventarisatie vindt plaats in de applicatie Mais-Flexis. De werkzaamheden worden uitgevoerd onder toezicht van en in nauwe samenwerking met de gemeentearchivaris.
1 Mrt 2022
Yvonne Welings
Coördinator digitale infrastructuur
12 uur/week | Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
https://www.podiumkunst.net/vacatures
2 Mrt 2022
Yvonne Welings
Vele vacatures in Maastricht bij het HCL
Het HCL heeft op dit moment drie openstaande vacatures voor in totaal 6 functies. We zijn op zoek naar:
6 Mrt 2022
Yvonne Welings
Programmasecretaris Agenda Digitale Veiligheid (36 uur) | VNG
6 Mrt 2022
Karolien Verbrugge
Vacature: medewerker digitale informatiehuishouding bij de Tweede Kamer
Als medewerker digitale informatiehuishouding kom je te werken bij het Programma Verbetering Informatiehuishouding dat onderdeel is van het CIO Office. Je gaat de diensten binnen de Tweede Kamer ondersteuning bieden bij het optimaliseren van hun informatiehuishouding en hen helpen bij het behandelen van informatieverzoeken. Snap jij als geen ander het belang van informatie voor de organisatie? Dan is deze rol iets voor jou!
https://www.tweedekamer.nl/over_de_tweede_kamer/werken_bij_de_tweed...
7 Mrt 2022
Yvonne Welings
9 Mrt 2022
Yvonne Welings
Gelders Archief:
10 Mrt 2022
Yvonne Welings
Vacature Coördinator Informatiebeheer - Coördinator Informatiebehee...
10 Mrt 2022
Yvonne Welings
Informatie adviseur - Werken in Gelderland
10 Mrt 2022
Yvonne Welings
Medewerker collectiebeheer Koninklijk Huis
https://werkenbijdkh.nl/medewerker-collectiebeheer/
11 Mrt 2022
Yvonne Welings
Medewerker Collectiebeheer Dienst Koninklijk Huis Den Haag/Amsterdam
https://werkenbijdkh.nl/medewerker-collectiebeheer/
13 Mrt 2022
Yvonne Welings
Gemeente Overbetuwe, Informatie adviseur
https://www.werkeningelderland.nl/vacature/72349/informatie-adviseu...
13 Mrt 2022
Yvonne Welings
Kennis-/Recordmanager - Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)
14 Mrt 2022
Yvonne Welings
Vacature Medewerker Publieke Dienstverlening (rhc-eindhoven.nl)
14 Mrt 2022
Yvonne Welings
Teammanager Team DIV en Team Informatiemanagement Gemeente Krimpenerwaard (binnenlandsbestuur.nl)
14 Mrt 2022
Yvonne Welings
- 22.039 Extern - VNGR - Projectleider Geo-informatie en kwaliteit.pd...
- 22.049 - ext VNGR - Senior Enterprise Architect SOR _0.pdf (vngreal...
- 22.044 ext VNGR - Senior Enterprise Architect v02.pdf (vngrealisati...
22.043 ext VNGR Senior Informatieanalist Gemeentelijke Behoefte.pdf...
- SED organisatie zoekt een Medewerker Geo-informatie (gemeentebanen.nl)
- Gemeente Utrecht zoekt een Informatiespecialist (gemeentebanen.nl)
- Functioneel beheerder Ruimtelijk Domein (werkeninwestbrabant.nl)
- Functioneel beheerder, voor 22 uur per week (werkeninwestbrabant.nl)
15 Mrt 2022
Yvonne Welings
Vervolgsessie ‘Samenwerken onder de Omgevingswet'
Vervolgsessie ‘Samenwerken onder de Omgevingswet' | VNG
15 Mrt 2022
Yvonne Welings
Hoofd Dienstverlening Haags Gemeentearchief (denhaag.nl)
16 Mrt 2022
Tineke van Heijst
VHIC zoekt nieuwe collega's
We zijn op zoek naar diverse profielen zoals een senior informatie/archiefspecialist, adviseurs informatiebeheer en trainees informatiemanagement.
Kijk op: Werken bij VHIC
16 Mrt 2022
Tineke van Heijst
Kun jij enthousiast over je vakgebied vertellen en anderen inspireren?
We zijn op zoek naar docenten die naast hun eigen baan in het werkveld informatiemanagement les willen geven bij ons opleidingsinstituut om hun kennis en ervaring met anderen te delen.
Kijk op: Werken bij VHIC
16 Mrt 2022
Andrieke Ollefers
2 vacatures bij het Gelders Archief
Senior Beleidsadviseur Informatie en Medewerker Collectiebeheer
16 Mrt 2022
Chris Bellekom
De gemeente Gouda is voor (zeker de restvan dit jaar) op zoek naar een secure medewerker die mee gaat helpen het papieren archief te digitaliseren.
via Yacht: https://www.yacht.nl/vacatures/9111018/medewerker-archief
Fijne organisatie om voor te werken!
16 Mrt 2022